چرا سایت ما در موتورهای جستجو ثبت نمی شود؟

يا چگونه مي توانيم از قرار گرفتن سايتمان در ليست سياه موتورهاي جستجو جلوگيري کنيم؟
اگر متوجه شده ايد که هرکاري ميکنيد نمي توانيد سايت خودتان را در موتورهاي جستحو ثبت کنيد،با آموزش اين مطلب در سايت سرزمين دانلود با ما همراه باشيد.
بهترين روش براي براي جلوگيري از بروز اين مشکل، عدم استفاده از روشهاي سوال برانگيز براي موتورهاي جستجو است. البته اگر متوجه شديد که با استفاده از روشهائي که در ادامه اين مبحث ارائه شده ، بازهم سايت شما در ليست سياه نيست، بدانيد که در حال حاضر بدليل استفاده از اين روشها رتبه سايت شما پائين آمده و در آينده نه چندان دور سايت شما در اين ليست قرار خواهد گرفت. در ادامه اين مبحث از سايتهائي که نام آنها در ليست سياه قرار ميگيرد با عنوان سايتهاي بلوکه شده نام مي بريم. بلوکه شدن يک سايت مي تواند از طريق بلوکه شدن نام دامنه سايت شما يا آي پي آدرس سايت شما باشد.

اما اينکه از چه کارهائي بايد اجتناب کنيم تا سايت ما در ليست سياه موتورهاي جستجو قرار نگيرد و بلوکه نشود:
1) سايت دوقلو
سايتهاي دوقلو به سايتهائي گفته مي شوند که محتواي يکساني دارند اما آدرس دسترسي به آنها متفاوت است. استفاده از دو آدرس با محتواي يکسان يکي از روشهائي است که تعدادي از سايتها يا مشاوران سايتها براي بالا بردن رتبه سايت (Page Ranking) استفاده مي کنند. استفاده از اين روش مي تواند باعث بلوکه شدن کل سايت شما بشود.

2) مخفي سازي
تعدادي از سايتها با استفاده از صفحاتي که براي موتورهاي جستجو بهينه شده اند ولي محتواي چنداني براي کاربران سايت ندارند، بعنوان صفحات ورودي استفاده مي کنند. اين صفحات براي معرفي سايت به موتورهاي جستجو استفاده مي شوند در حاليکه صفحات اصلي سايت براي بازديدکنندگان متفاوت هستند. اين صفحات بطور خودکار توسط موتورهاي جستجو در سايت تشخيص داده شده و در کوتاه مدت باعث کاهش رتبه سايت و در بلند مدت باعث بلوکه شدن سايت خواهد شد.

3) متون غير قابل مشاهده
استفاده از متون غير قابل مشاهده هم يکي از روشهاي نادرست براي بالا بردن رتبه سايت در موتورهاي جستجو است. در اين روش متوني را که از نظر محتوائي نبايد در صفحه نشان داده شود را با رنگ پس زمينه در صفحه سايت قرار مي دهند. اين متون عموما به گونه اي هستند که بصورت عادي مي توانند باعث افزايش رتبه سايت در موتورهاي جستجو شوند. اما بدليل اينکه روش ارائه ( غير قابل مشاهده بودن) روش غير قابل قبول موتورهاي جستحو است، توسط روباتهاي موتور جستجو تشخيص داده شده و باعث کاهش رتبه و در نهايت بلوکه شدن سايت مي شود.

4) اقدام به ثبت سايت به مقدار زياد
اقدام به ثبت يک سايت يک صفحه اي از سايت با تکرار زياد هم مي تواند دليلي بر بلوکه شدن سايت باشد. در 24 ساعت نبايد به دفعات زيادي اقدام به ثبت يک سايت کرد. بعضي از موتروهاي جستجو زمان 30 روز را براي فاصله بين دفعات ثبت سايت در نظر مي گيرند. بنابراين براي سايتهائي که اين قانون را نقض مي کنند، مشکلاتي در اين موتور جستجو پيش مي آيد. توصيه مي شود قبل از اقدام به ثب سايت خود در موتور جستجو حتما بخش مربوط به قوانين آنرا مطالعه کنيد تا با اين مشکل مواجه نشويد.

5) استفاده از کلمه هاي کليدي نامربوط
استفاده از کلمه هاي کليد نامربوط به محتواي سايت نيز مي تواند دليلي بر پائين بودن رتبه سايت در موتورهاي جستجو باشد. استفاده از محتواي صفحه وب بعنوان کلمات کليدي مي تواند باعث بلوکه شدن سايت شود. منطقي ترين روش اين است که تعدادي کلمه کليدي مرتبط با محتواي صفحه در بخش کلمات کليدي قرار گيرد.

6) اقدام به ثبت سايت بصورت خودکار
تعدادي از سايتهاي اينترنتي پيشنهاد ثبت سايت شما در تعداد زيادي از موتورهاي جستجو را مي دهند، استفاده از اين روش هم مي تواند تاثير منفي در رتبه سايت شما داشته باشد. در صورت تداوم اين عمل مي توان انتظار بلوکه شدن کل سايت در موتور جستجو را هم داشت.

البته اين مسئله بيشتر در مورد موتورهاي جستجوي مادر صدق مي کند.

7) صفحات ورودي
منظور صفحاتي هستند که محتواي زيادي برا بازديدکنندگان شما ندارند اما براي موتورهاي جستجو بهينه شده اند. اين صفحات به گونه اي طراحي شده اند که بصورت خودکار يا دستي بازديدکنندگان را به صفحات بعدي در سايت راهنمائي مي کنند. استفاده از اين صفحات را مي توان با تکنيکهائي از ديد بازديدکنندگان پنهان کرد اما از ديد موتورهاي جستجو و روباتهاي آن پنهان نمانده و براي کل سايت ايجاد مشکل مي کند.

8) استفاده از وب سايتهاي رايگان
استفاده از وب سايتهاي رايگان مي تواند دليل بر کم بودن رتيه يک سايت عليرغم استفاده از تمام تکنيکهاي بهينه سازي باشد. زماينهائي که سايتهاي رايگان در دسترس نيستند، بدليل اينکه مثلا پهناي باند در نظر گرفته شده براي ماه مصرف شده است، ياعت کاهش رتبه سايت مي شود. التبه اين اتفاق مي تواند بر روي سرويسهاي ارزان هم رخ بدهد. اگر در زماني که روبات موتور جستجو به سايت شما مراجعه مي کند، سايت شما در دسترس نباشد ، تاثير زيادي در کاهش رتبه سايت شما خواهد داشت. به همين دليل استفاده از سرويسهاي ارزان يا رايگان را براي سايتهاي حرفه اي ، مقرون به صرفه نيست.

9) مشکل آدرس اينترنتي
اگر از همه روشهاي گفته در طراحي وب سايت خود اجتناب کرديد و بازهم مشاهده کرديد که سايت شما بعد از گذشت چند ماه در موتورهاي جستجو وجود ندارد، احتمالا مشکل از سرويس هاستينگ شماست. گاهي اتفاق مي افتد که يک موتور جستجو يک آدرس آي پي را بلوکه مي کند. در اين حالت کليه سايتهائي که از آن آي پي استفاده مي کنند هم دچار مشکل مي شوند. اين اتفاق بيشتر براي هاستينگ هايي مي افتد که با استفاده از برنامه هاي خودکار سايتهاي خود را در موتورهاي جستجو و با روشهاي غير مجاز ثبت مي کنند.
منبع: سرزمين دانلود