راه هایی برای افزایش اعتمادسازی کاربران وب سایت شما

امروزه حضور قدرتمند کسب و کارها در دنياي وب، بسيار امري حياتي است. طراح و مديريت وب سايت شرکتها نقش مهمي را در موفقيت کسب و کار آنان ايفا مي کند. با افزايش حضور رقبا در اين حوزه و افزايش استفاده کاربران از اينترنت، جهت پيدا کردن اطلاعات محصولات و خدمات کسب و کارها، اهميت اعتماد سازي وب سايت دوچندان شده و مي بايست اين مهم را در طراحي و مديريت سايت در نظر داشته باشيم.

مزاياي يک وب سايت معتبر چيست؟
بهبود نگرش بازديدکننده: جلب اعتماد کاربر باعث بهبود نگرش او نسبت به کسب و کار شما شده و آمادگي بيشتري براي برقراري تعامل با شما خواهد داشت.
تغيير رفتار در بازديدکننده: با افزايش اعتمادسازي وب سايت مي توانيد تاثير زيادي در رفتار کاربران داشته و آنان را به انجام خريد، تماس و يا حتي عضويت در يک خبرنامه ترغيب خواهد نمود.

طراحي  سايت حرفه اي
يکي از مهم ترين نکات براي اعتماد سازي يک سايت، طراحي آن مي باشد. بر اساس مطالعه پروژه تحقيقاتي اعتماد وب دانشگاه استنفورد نشان داده شد که طراحي بصري سايت در حدود 46.1 درصد نقش تعيين کننده تري نسبت به بقيه عوامل اعتمادساز دارد. کاربران پس از ورود به يک وب سايت، به سرعت از طريق ارزيابي طراحي آن سايت نسبت به معتمد بودن آن قضاوت مي کنند.

مالکيت دامين

يکي ديگر از موارد مهم در اعتمادسازي نمايش وب سايت تحت يک دامنه يکتا مي باشد. استفاده از ساب دامين و وبلاگها براي توسعه کسب و کار خوب هستند. ولي از نظر اعتماد سازي کاربران به وب سايت هاي متمرکز بر روي ريشه يک دامين توجه بيشتري دارند. همچنين باعث مي گردد تا شما از ايميل هاي زير مجموعه دامين خود به جاي ايميل هاي ياهو و جي ميل استفاده نماييد که تاثير زيادي در جلب اعتماد کاربر دارد.

اطلاعات معتبر
شما مي بايست اطلاعات مندرج در وب سايت خود را اعتماد سازي نماييد. اگر مقاله اي منتشر مي کنيد لينک خارجي منابع آن را در دسترس کاربر قرار داده تا صحت اطلاعات شما ثابت گردد و اگر آماري در وب سايت خود منتشر مي کنيد، حتما منبع مطالعه آنرا ذکر نماييد.

تصوير واقعي
اگر برند شما در خارج از دنياي وب شناخته شده نيست، مي بايست حقيقي بودن سازمان خود را به کاربر نشان دهيد. درج آدرس، نقشه و تصاوير دفاتر و کارکنان مي تواند به اين مهم کمک شاياني نمايد.

برجسته سازي خدمات و محصولات خود
اگر محصولات و خدمات شرکت شما جايزه اي برده است آنرا بصورت برجسته نمايش دهيد. اگر شرکت شما وابسته به سازماني معروف است و يا داراي گواهينامه هاي بين المللي مي باشد، کاربران را مطلع نماييد.

نمايش اشخاص
با نمايش اشخاص و کارکنان شرکت خود مي توانيد واقعي بودن کسب و کار خود را به آنان نشان داده و اعتبار سايت خود را بالاتر ببريد.

مطالب بروز
با انتشار مطالب بروز، به کاربران مي گوييد که کسب و کار شما فعال است. همچنين با انتشار مطالب تخصصي جذاب مي توانيد حرفه اي بودن کسب و کارتان را به کاربر القاء نماييد.