آشنایی با طراحی وب سایت فلت یا مسطح

دو غول بزرگ صنعت کامپيوتر يعني مايکروسافت و اپل طراحي فلت را در محصولات خود بکار برده و باعث فراگير شدن اين نوع طراحي شدند. مايکرسافت اين نوع طراحي را در ابتدا براي ويندوز 8 بکار برد و همچنين در طراحي ويندوز فون نيز از اين متد استفاده کرد. با گذشت زمان طراحان سايت نيز با توجه به استقبال کاربران از اين نوع طراحي، رو به طراحي سايت فلت آورده و در پروژه هاي خود از اين متد استفاده مي کنند.

طراحي مينيماليستي (حداقلي)
در روش طراحي فلت، از حداقل عناصر در طراحي سايت استفاده مي گردد. از حاشيه ها، سايه ها و سه بعدي کردن عناصر وب پرهيز مي گردد تا رابط کاربري تخت و سبکي را به کاربر ارائه دهد. اين نوع طراحي بسيار مناسب کاربران موبايل مي باشد و شباهت اين طراحي با طراحي اکثر اپليکيشنهاي موبايل، مي تواند رابط کاربري آشنايي را براي کاربر ايجاد نمايد.

تمرکز بر رنگ و فونت
با حذف عناصر اضافي در طراحي سايت فلت و ساده سازي آن، مي بايست با تمرکز بر رنگهاي جذاب و نوشته هاي درشت و مسطح، توجه کاربران را جلب نمود. نوع انتخاب فونت زيبا و سازگار با طراحي فلت نيز بسيار مهم مي باشد.

رابط کاربري ساده

با نگاه به وب سايت هاي طراحي شده با اين متد، مي بينيم که رابط کاربري آنها بسيار ساده است. منوهايي به دور از افکتهاي عجيب و غريب و دکمه هاي درشت مي تواند به کاربران موبايل کمک نمايد تا راحت تر در وب سايت ها حرکت داشته و اطلاعات مورد نظر خود را کسب نمايند.

محبوبيت
اين نوع طراحي روز به روز در نظر کاربران محبوب تر شده است. آشنايي و کارکرد اين نوع طراحي به کاربران کمک مي کند تا با استفاده از رابط کاربري ساده و شبيه به موبايل، راهبري بهتري در سايت داشته باشند. لذا يک طراح سايت با حذف شلوغي هاي مرسوم و تمرکز بر رنگ و آيکونهاي بدون افکت مي تواند طراحي سايت حرفه اي تري را انجام داده و کاربران را به هدف خود بهتر راهنمايي کرده و رضايت آنان را در مراجعه به وب سايت ها جلب نمايد.

التج