۳ گام اصلی در تولید محتوای سایت

توليد محتواي را مي توان به طور خلاصه به ? اصل مهم يعني مردم ، فرآيند ، محصول تقسيم کرد . با ترکيب اين سه موضوع مي توانيد محتواي خلاصه و مفيدي براي خوانندگان وب سايتتان فراهم کنيد . اين کار سايت شما را تبديل به يک منبع اطلاعاتي مهم مي کند .

?- مردم
در مورد مطالب وبلاگ مقوله «مردم» مربوط به شناخت مخاطبان خود است . براي اينکه به وبلاگ خود شخصيت بازاريابي شناخته شده‌اي بدهيد بايد وقت صرف کنيد تا هر پست به گونه‌اي نوشته شود که مناسب‌ ترين فرد، نه هر فردي را خطاب قرار دهد. پارامترهاي خاصي تعيين کنيد مثل:
- جنسيت
- سن
- مهارت
- موقعيت جغرافيايي
- عنوان شغلي
- مشکلات عمده
وقتي کاملا مخاطبين را بشناسيد مطالب شما رساتر به گوش مخاطبين مرتبط و علاقمند مي‏رسد. به ياد داشته باشيد که شما براي هرکسي نمي‏نويسيد بلکه براي مخاطبان خاصي مي‏نويسيد که احتمالا بيشتر از ديگران به آنچه که ارايه مي‏ دهيد علاقمند هستند.
همين مقاله نمونه خوبي براي گفته هاي فوق است، ما در اين مقاله فقط افرادي را مخاطب قرار داده ايم که وب سايت دارند و در حال توليد محتوا هستند!

?- فرآيند
نمايش پشت صحنه‏ کسب و کارتان به مخاطب کمک مي‏کند که فرآيند توليد محصول يا عرضه خدمات شما را کاملا درک کند و روشي براي ايجاد يک رابطه صميمانه است و به شما در کسب حمايت مشتريان کمک مي‏کند.
در اين باره فکر کنيد که يک سري مطلب در وبلاگ خود بگذاريد که عمق فرآيند کسب و کار شما را نشان ‏دهد مثلا روند توليد محصول از آغاز تا پايان يا روند خدمات رساني شما به مشتريان. طراح سايت حرفه اي
Ugmonk يک سايت خريد آن‏لاين است که تي‏شرت، کالاي چرمي و اقلام ديگر مي‏فروشد و نمونه خوبي از اين تاکتيک وبلاگ نويسي در اين سايت مشاهده مي‌شود. در سايت Ugmonk روند توليد يکي از کيف‏هاي طرح پستچي از مرحله طراحي اوليه تا محصول نهايي نشان داده شده است.

?- محصول
شما بايد پاي خود را فراتر از مطالب تکراري بگذاريد و در توليد محتواي خود محصولات خود را به نحوي متفاوت معرفي کنيد، يعني چيزي فراتر از به‌روز رساني ساده فهرست اقلام جديد، ذکر مشخصات و بيان ارزش محصولات.
در اين باره فکر کنيد که چگونه مي‏توانيد مطالبي جالب و محصول محور ارايه کنيد که:
- چگونگي مصرف محصول شما را نشان دهد
- نشان دهد که افراد تاثيرگذار از اين محصول استفاده مي‏کنند
- براي رسيدن به هدفي مشخص به وسيله محصول شما با افراد مناسب مشارکت کنيد

شما مي‏خواهيد مردم محصول شما را در حال استفاده در شرايط واقعي زندگي و به صورت کاربردي ببينند تا خود را نيز در حال استفاده از آن تجسم کنند. تصاوير آماده را کنار بگذاريد و محصول خود را در محتواي واقعي مطالب معنادارتر وبلاگ معرفي کنيد.
در نهايت اگر بتوانيد تمرکز وبلاگ خود را بر مردم، فرآيند و محصول معطوف کنيد در مسير خلق موضوعات جالبي که مخاطبان شما واقعا طالب آن هستند قرار خواهيد گرفت.
سي ار کو