چند نکته شگفت انگیز برای طراحی سایت میکرواینتراکشن

– چگونه يک اپليکيشن يا وب سايت ريسپانسيو و با واسط کاربري با کيفيت بسازيم ؟
همان طور که مي دانيد ، ميکرواينتراکشن ها يکي از داغ ترين مدهاي طراحي UI (واسط کاربري) و طراحي UX (تجربه کاربري) هستند . آن ها تجربه کاربري را حرفه اي تر مي سازند ، اطلاعات مهمي را در اختيار کاربران قرار مي دهند ، نوع و طريقه کاربري وب اپليکيشن را براي کاربران توضيح مي دهند و حتي باعث سرگرمي و لذت بردن مخاطب وب سايت نيز مي شوند .
در اين مقاله مي خواهم چند نکته کاربردي را با شما به اشتراک بگذاريم تا بتوانيم با استفاده از آن ها سطح کيفيت طراحي ميکرواينتراکشن هاي اپليکيشن خود را بالاتر ببريم .

طراحي ميکرواينتراکشن – يک فرمول جادويي
ميکرواينتراکشن ها امروزه تبديل به يک بخش اساسي در طراحي سايت و اپليکيشن شده اند ، به شکلي که هر وب سايت فاقد ميکرواينتراکشن ها به نظر خسته کننده و پوچ مي آيد . ما به آن ها به چشم ابزاري جادويي نگاه مي کنيم که به محصول شما غافلگيري ، هيجان و سرگرمي هاي لذت بخش براي کاربران اضافه مي کند .
به هر حال ، طراحي ميکرواينتراکشن هاي شگفت انگيز به همين سادگي هم نيست . شما بايد چيزي کاربردي بسازيد که کاربري کاربر از محصول شما را راحت تر کند . آن ها بايد حسي و واکنش گرا (responsive) و انسان گونه باشند . به طور خلاصه ، اگر شما بر مهارت هاي طراحي ميکرواينتراکشن مسلط نيستيد ، به سرعت دست به کار شويد ! چرا که نياز ضروري در طراحي سايت و اپليکيشن هاي امروزي است .

ميکرواينتراکشن در طراحي سايت چيست ؟
اساسا ، شما فکر مي کنيد که ميکرواينتراکشن ها به عنوان يک بخش کوچکي در محصول به طور لحظه اي تنها براي انجام يک مأموريت ايجاد شده اند . اما شما تمام مدتي که در حال استفاده از يک وب سايت يا اپليکيشن هستيد ، در حال ارتباط با ميکرواينتراکشن ها نيز هستيد . چند مثال از ميکرواينتراکشن هاي روزمره و عادي :
• لايک کردن يک پست در فيس بوک
• قرار دادن يک پيام استاتوس در آن
• تغيير تنظيمات يک سايت يا اپليکيشن
• امتياز دادن به يک آيتم
• انجام يک جست و جوي آنلاين
آن ها مواردي حياتي در يک ماشين شگفت انگيز به نام " تجربه آنلاين " هستند .
کاربر با ميکرواينتراکشن تعامل برقرار مي کند و به دنبال آن پروسه اي در اپليکيشن انجام مي شود . تنها با استفاده دقيق و به جا از ابزار طراحي که در اختيار ما قرار دارند ، مي توانيد يک تجربه کاربري منحصر به فرد و عالي براي کاربران خود ايجاد کنيد .
طراحي سايت حرفه اي
نکته کليدي ديگري که بايد درباره ميکرواينتراکشن ها بدانيد اين است که آن ها بر مبناي مفهوم طراحي انسان محور ايجاد مي شوند . آن ها دقيقا با کاربران به گونه تعامل مي کنند که کاربر تصور کند با يک انسان در حال برقراري ارتباط است نه يک ماشين . اين نکته را هرگز هنگام پياده سازي آن ها در پروژه خود فراموش نکنيد !
وب نوش