آموزش وردپرس

يکي از ابزار هاي طراحي سايت استفاده از نرم افزار هاي مديريت محتوا ميباشد. يکي از بهترين سيستم هاي مديريت محتوا وردپرس ميباشد که با استفاده از آن ميتوانيد به راحتي سايت مورد نظر خود را بسازيد. در ادامه مطلب روش انتشار مطلب در وردپرس را آموزش خواهيم داد. در قسمت نوشته ها، گزينه هاي همه نوشته ها، افزودن نوشته، دسته ها و برچسب ها موجود است. در قسمت همه نوشته ها، تمامي نوشته هايي که ايجاد کرده ايد را نمايش ميدهد و ميتوانيد آنها را مشاهده و در صورت لزوم ويرايش کنيد. در قسمت افزودن نوشته وارد محيط ويرايشگر وردپرس شده و ميتوانيد محتواي خود را ايجاد کنيد. در بخش ويرايشگر، قسمت هاي مختلفي براي ايجاد يک نوشته وجود دارند که به بررسي آنها ميپردازيم.

عنوان نوشته
طبيعتا در اين بخش بايد عنوان مرتبط با محتواي خود را وارد کنيد.

جعبه ابزار ويرايشگر وردپرس
در کادر قرمز رنگ، گزينه افزودن پرونده چند رسانه اي براي بارگذاري تصاوير، فايل ها، ويديو و ساير موارد اين چنيني است.

در کادر آبي رنگ دو گزينه ديداري و متن را مشاهده ميکنيد. حالت ديداري به صورت پيش فرض بر روي ويرايشگر قرار دارد که شما ميتوانيد در آن از امکانات جعبه ابزار استفاده کنيد. اما گزينه متن، ويرايشگر HTML ميباشد که براي تغيير کدها و اضافه کردن استايل هايي ميتوانيد از آن استفاده کنيد.

با انتخاب کادر سبز رنگ ميتوانيد به حالت بدون مزاحم برويد. حالت بدون مزاحم يعني تمامي پنجره هاي اطراف بسته ميشوند و فقط پنجره ويرايشگر به تنهايي نمايش داده خواهد شد.

کادر بنفش رنگ تمامي ابزارهاي مورد استفاده در محيط ويرايشگر را در اختيار شما قرار خواهد داد.

محيط ويرايشگر
در اين بخش ميتوانيد محتواي مورد نظر را وارد کنيد و از جعبه ابزار براي تغييرات بر روي آن کمک بگيريد.

وضعيت انتشار مطلب
اين جعبه در سمت چپ قرار گرفته و شما ميتوانيد وضعيت انتشار را در آن مشاهده کنيد. قسمت پيش نويس، بدون اينکه مطلب شما به کاربران نمايش داده شود ذخيره خواهد شد و در بخش نوشته ها برچسب پيش نويس به آن ميخورد.

از اين قسمت ميتوانيد زمان بندي براي مطلب مشخص کنيد تا مطلب شما در زمان معين منتشر شود.

دسته ها
اين جعبه در سمت چپ قرار گرفته و با توجه به دسته هايي که از قبل با توجه به فعاليت خود تعيين کرده ايد، ميتوانيد دسته مورد نظر را انتخاب کرده و تيک بزنيد.

برچسب
برچسب ها يکي از مهم ترين گزينه هايي هستند که در امر سئوي سايت بسيار موثر است و بايد بسيار به آن اهميت داد. فقط با توجه يه استاندارد هاي سئو بايد کلمات درستي را براي آن در نظر بگيريد. کلمه کليدي مورد نظر خود را انتخاب کرده و در اين قسمت وارد کنيد و دکمه افزودن را بزنيد تا اضافه شود.

تصوير شاخص
تصاوير بارزي که در داخل هر مطلب به عنوان شناسه اصلي مشخص ميشود از اين بخش ميتوانيد اضافه کنيد. به اصطلاح اين تصاوير همان Thumbnail ها هستند.

زمينه هاي دلخواه
اگر زمينه ها يا داده هاي خاصي براي سايت خود تعيين کرده ايد، ميتوانيد از اين بخش آن را به مطلب خود اضافه کنيد. به عنوان مثال دکمه دانلود يا پيش نمايش و...

نامک
نامي که شما ميخواهيد به انتهاي آدرس اصلي وبسايت شما براي اين مطلب اضافه شود. مثلا اگر مطلب در مورد وردپرس باشد، ميتوانم به انتهاي آدرس سايت خود، وردپرس را اضافه کنيد.

تنظيمات صفحه
اين قسمت در بالاي صفحه ويرايشگر موجود است و به صورت کشويي با کليک کردن بر روي آن باز خواهد شد. در اين بخش ميتوانيد هر گزينه اي را که تمايل داريد با تيک زدن فعال و يا غير فعال نماييد تا در صفحه ويرايشگر اعمال شود.
منبع: سرزمين دانلود