چرا باید ریسپانسیو طراحی سایت کنیم؟

اخيراً طراحي ريسپانسيو حتي از سمت متخصصان و کارشناسان اين حوزه به عنوان گرايشي محبوب مطرح شده است. به نقل از مديرعامل Springbox "طراحي وب سايت ريسپانسيو" بهترين روش کاربردي براي مخاطبان ديوايس هاي موبايل خواهد بود. بر اساس گزارشي موثق استفاده از اين روش تاثير بسيار چشم گيري بر رتبه بندي وب سايت دارد. در واقع به کمک ريسپانسيو شما شانس ارائه مطالب به مخاطبان بيشتري را خواهيد داشت و به اين ترتيب به نتيجه مطلوب کسب بهترين رتبه در موتورهاي جست و جو دست خواهيد يافت. اولين دليل محبوبيت ريسپانسيو که در ذهن انسان بوجود مي آيد حقيقت غيرقابل چشم پوشي افزايش روز افزون ديوايس هاي موبايل است. اما موتور جست و جوي هوشمندي مثل گوگل که قادر به تشخيص جنسيت مخاطب خود از روي حرکات ماوس است قطعاً دلايل برتري براي رتبه بندي به "ريسپانسيو" دارد. براي اطلاع از مزاياي بي شمار طراحي "ريسپانسيو" با ما همراه باشيد.
گوگل : هميشه اولويت، رضايت مخاطب است
حقيقتاً رمز ماندگاري و موفقيت روز افزون گوگل چيست؟
راس کار گوگل رضايت مخاطب و کاربران است. اين اعتقاد گوگل ستودني است که هميشه اولويت را بر روي کاربران خود قرار مي دهد. بر اساس اصول کاري گوگل اگر هميشه رضايت کاربر و مشتري خود را راس کارتان قرار دهيد نقشه کاري شما خود به خود شکل گرفته و شما را به محبوبيت و موقعيت واقعي هدايت خواهد کرد. مشاهده گرايش مردم به استفاده از ديوايس هاي موبايل کار سختي نيست و شما با مدنظر قرار دادن اين قضيه به سمت گرايش ريسپانسيو سوق داده شده و پله هاي موفقيت را يکي پس از ديگري طي خواهيد کرد.

حال که تا حدي از اهميت بالاي اين روش طراحي باخبر هستيد، دست به کار شويد..
اما .. آيا سايت شما آمادگي ريسپانسيو را دارد ؟؟!! با روش آزمون و خطاي گوگل مي توانيد از آمادگي سايت خود (Mobile - Friendly) براي آغاز طراحي ريسپانسيو آگاه شويد. همچنين پس از تحقق اين روش بر روي وب سايت خود مي توانيد با ابزارهاي متنوع آنلاين موجود، کيفيت Mobile – Friendly بودن وب سايت خود را در پلت فرم هاي مختلف بررسي کنيد.
انگيزه هاي پنهان طراحي ريسپانسيو .. !
ريسپانسيو را مي توان روشي از طراحي در نظر گرفت که وب سايت شما را به صورتي پويا براي نمايش در ديوايس هايي از جمله موبايل، تبلت ها و آيپدها مطابقت مي دهد. صفحه آرايي ها، طراحي هاي ظاهري انعطاف پذير، انتخاب سايز و کيفيت مناسب براي تصاوير و استفاده از متن هاي مناسب مي تواند يک ترکيب جذاب و کارآمد براي حضور وب سايت شما در اين ديوايس هاي موبايل فراهم آورد. توجه داشته باشيد که تمامي وب سايت ها با موضوعات مختلف مثل سايت هاي آکادمي، فروشگاه هاي آنلاين، آشپزي و سرگرمي و نهايتاً همه و همه مي توانند و حتي بايد به گرايش ريسپانسيو روي آورند. جالب است بدانيد که استفاده کردن از اپليکيشن هاي موبايلي مثل مرورگرها براي کسب نتيجه دلخواه شما در حيطه طراحي ريسپانسيو به هيچ وجه کافي نيست.
وب سايت شما بيش از چيزي که تصور مي کنيد در موفقيت نام تجاري شما اهميت دارد. تک تک کليک ها، بازديدها و کامنت ها بر روي وب سايت شما در واقع انعکاس احساسات کاربران و مخاطبان برند شما است.
منبع: دارکوب