نکات مهم در طراحی سایت مخصوص زنان

زنان در مقايسه مردان داراي ديدگاههاي متفاوتي در مورد رنگها و طرحها هستند. نوع چيدمان منزل و انتخاب رنگها معمولا بر عهده خانمها مي باشد. آنها درک بهتري از رنگها داشته و تفاوت طيفهاي مختلف رنگي را بهتر از آقايان درک کرده و به آن اهميت مي دهند. لذا در طراحي سايت حرفه اي مخصوص بانوان، مي بايست اين موارد را در نظر داشته و در انتخاب رنگ و نوع طراحي وسواس بيشتري به خرج داد.

دوري از گوشه هاي تيز
امروزه با روي کار آمدن طراحي شبکه اي لايه ها و استفاده از گوشه هاي تيز در لايه هاي مختلف، ديگر کمتر از گوشه هاي گرد استفاده مي شود. اين روش مي تواند براي وب سايت هاي مخصوص زنان، زياد مناسب نباشد. پيشنهاد مي گردد که اگر مجبور به استفاده از لايه هاي مربع و مستطيل شکل در طراحي هستيد، کمي به گوشه هاي آن استايل داده تا براي خانمها جذاب تر گردند.

انتخاب رنگ مناسب
توجه داشته باشيد که همه زنان از رنگ صورتي خوششان نمي آيد. معمولا دختر بچه ها و نوجوانان هستند که علاقه به اين رنگ داشته و از استفاده آن سير نمي شوند. رنگ هاي مورد علاقه يک خانم بالغ مسلما با يک دختربچه فرق دارد. اگر وب سايت شما براي فروش عروسک باربي طراحي شده است، پس مي توان از رنگ صورتي براي آن استفاده نمود. ولي اگر شما براي مثال وب سايتي براي مد و زيبايي طراحي نموديد، استفاده از بک گراند سفيد مي تواند بهترين گزينه جهت نمايش محتواهاي پر رنگ و لعاب مد باشد. يک طراح سايت مي بايست با استفاده از ديگر رنگها مانند رنگ هاي قرمز، بنفش و يا سبز بتواند وب سايتي هماهنگ با سليقه بانوان طراحي نمايد.

فضاي سفيد در سايت
همه ما مردان مي دانيم که زنان از درهم و برهمي نفرت دارند. آنها با تمام خستگي کار روزانه، در بازگشت به خانه بازهم به تميز کردن منزل مي پردازند !!! پس جاي تعجب نيست که طراحي يک وب سايت مرتب و پاک با ايجاد فضاي سفيد مناسب، مي تواند در جذب خانمها تاثير زيادي داشته باشد.

استفاده از تصاوير کودک
تصوير کودکان براي زنان و مادران جذاب است. اگر وب سايت شما مرتبط با مادران است، مي توانيد با استفاده از تصاوير کودکان بامزه، جهت جلب توجه خانمها استفاده نماييد.
شما با مطالعه و الگوبرداري از محصولات پرطرفدار بانوان مي توانيد چيزهاي زيادي در رابطه با آنان ياد گرفته تا در طراحي سايت خود استفاده نماييد.
التج