چگونه امتیاز سایت خودمان را در گوگل افزایش دهیم؟2

8- استفاده از گروه‌هاي خبري:
فراموش نکنيد که همه مطالب گرو‌ه‌هاي خبري و انجمن ها(FORUMS) در موتورهاي جستجو ثبت مي‌شوند. شرکت در مباحث اين گروه‌ها کمک زيادي به معرفي سايت شما به موتورهاي جستجو خواهد کرد. در ضمن بخاطر داشته باشيد که اين مطالب براي مدتهاي زيادي در اين گروها باقي خواهند ماند.
9- ارائه محتواي با ارزش :
يکي از بهترين روش‌هاي بازاريابي ( حتي بصورت سنتي آن) استفاده از تکنيک توصيه دوستان است. اگر شما در طراحي وب سايت به ارائه سرويس‌هاي رايگان بپردازيد، بازديدکنندگان شما، توصيه سايت شما را به دوستانشان خواهند کرد. اينکار باعث افزايش کيلک بر روي سايت شما خواهد شد. بسياري از افراد سايت شما را براي سرويسي که ارائه کرده است در سايت‌هاي مختلف معرفي خواهند کرد. خب اين يعني کمک به افزايش رتبه سايت‌تان .
10- وبلاگ نويسي :
هنوز مطالبي که در وبلاگ سايت‌ها نوشته مي‌شود از اهميت زيادي برخوردار هستند. علاوه بر اينکه اين مطالب مي‌تواند در ايجاد ارتباط بهتر با مشتري موثر باشد، تاثير مثبتي در افزايش رتبه سايت شما در موتورهاي جستجو خواهد داشت. سعي کنيد از اسامي مناسب براي وبلاگ سايت  و همچنين شاخه‌اي که اين وبلاگ درآن قرار دارد استفاده نمائيد.
11- موتور جستجو به محتوا، از بالا به پايين اهميت مي دهد
موتورهاي جست و جو صفحات شما را از بالا به پائين جست و جو مي کنند براي همين است که عنوان صفحات، توضيحات و کلمات کليدي اهيمت دارند . چنانچه بتوانيد با حذف جدول ها و تصاوير مطالب خود را در قسمت هاي بالاتري از صفحه قرار دهيد شانس شما در موتورهاي جست و جو بالا خواهد رفت و در ضمن در حين نمايش نتايج جست و جو بخشي از مطالب شما براي بازديد کننده نمايان خواهد شد و او مي تواند بفهمد که آيا مقاله شما با موضوع مورد نظر او مرتبط است يا خير .
چنانچه مقاله اي مي نويسيد و مايليد که مقاله شما در نتايج جست و جو قرار گيرد بهتر است آن را در يک صفحه مجزا قرار دهيد و در در قسمت نام صفحه عنوان مقاله را بنويسيد (PAGE TITLE)
12- لينکتان را ثبت کنيد
لينک خود را در سايت هايي که قسمت ثبت لينک دارند حتما ثبت کنيد ، بسياري از وب‌سايت‌ها و برخي وبلاگهاي به صورت موضوعي و دايرکتوري و يا عمومي و .... لينک شما را رايگان درج مي کنند . مهم نيست که وبلاگ يا وب‌سايت مذکور داراي مخاطب هست يا نه درج لينک سايت شما، يک لينک را به شماره‌ي لينک هاي شما نزد موتورجستجو اضافه مي کند .
13- در دايرکتوري ها ثبت نام کنيد
دايرکتوري ها يا همان وب‌سايت‌هايي که بصورت موضوعي لينک‌ها را مجاني يا در ازاء مبلغ ناچيز ثبت مي کند، مکان هاي مناسبي براي ثبت لينک وبلاگ شما هستند ، هرچند تاثير چنداني در جذب مخاطب به سايت شما ندارند .
14- هر لينک ، افزايش رتبه نمي دهد !
رتبه شما با بالا رفتن تعداد لينک هاي شما افزايش نمي يابد بلکه رتبه شما زماني افزايش مي يابد که تعداد نمايش سايت شما در نتايج جست و جو افزايش يابد و مخاطبان بر روي لينک شما در موتورهاي جست و جو کليک نمايند .
براي فهم بهتر يک مثال مي زنم : شما مطلبي در سايت خود تحت عنوان " آموزش وب " داريد . چنانچه کسي در گوگل و ... اين عنوان را جست و جو کند و سايت شما را مرتبط با اين عنوان بيابد و بر روي آن کليک کند سايت شما در جست و جوي اين عنوان رتبه بالاتري خواهد داشت . البته اگر تعداد زيادي مخاطب از اين طريق به سايت شما برسند .
از اين‌رو ممکن است شما مطلبي در مورد اس ام اس رايگان بنويسيد و رتبه پائين تري در موتورهاي جست و جو کسب کنيد . و شايد علت اين امر اين باشد که مطلب شما جاذبه زيادي براي مخاطب نداشته باشد چون مخاطب شما گزيده اي از مطلب شما را در نتايج جست و جو مشاهده مي کند .
توضيح اينکه اين نکته دست شما را نبندد در نهايت لينک را مي گيريد ، اما رتبه به شما تعلق نمي يابد .
15- لينک‌ها تاريخ مصرف دارند
اين نکته را هيچ وقت فراموش نکنيد : " هر لينکي تاريخ مصرفي دارد " مثلا لينکي را که يک سال پيش سايت ديگري به شما داده است هيچ نقشي در بالا بردن رتبه شما ايفا نمي کند ، زيرا موتورهاي جست و جو به مرور لينک هاي قديمي را حذف مي کنند .
16- خودتان به خودتان لينک دهيد
بهتر است در سايت خود به مقالات و مطالب خود چند بار لينک بدهيد ، براي مثال مي توانيد عناوين مقالات سايت خود را درج کنيد و خلاصه مقاله را در صفحه اي ديگر و متن کامل آن را در يک صفحه مجزا قرار دهيد و يا اينکه در همان صفحه اي که متن کامل مقاله را قرار مي دهيد به عنوان مقاله لينک همان صفحه را بدهيد .