چگونه امتیاز سایت خودمان را در گوگل افزایش دهیم؟ 1

در شرايطي که ميليون ها سايت و وبلاگ در اينترنت بر سر تصاحب جايگاه بالاتر در بين نتايج جست و جوگرها رقابت و مبارزه مي کنند ، کسب رتبه در موتورهاي جست و جو کار سخت و دشواري است و کساني در اين ميان توفيق به دست مي آورند که بر نحوه عملکرد موتورهاي جست و جو آگاه باشند و خود را با اصول مورد نظر جست و جو گرها سازگار کنند .
معيار گوگل براي اين ارزيابي يا «رنکينگ»، لينک ها، اسم ها و اعتبار شما نزد ديگر صفحات اينترنت مي باشد و بر اساس نمره يا رنک(RANK)  مخاطبانتان و تعداد آنان، اهميت شما را مشخص مي کند. اين ارزيابي ثابت نمي باشد، در واقع گوگل هر چند ماه يک بار در اينترنت جستجو (SURF) مي کند و رنک صفحات را کم و زياد مي کند. سايت ها و وبلاگ ها پيج رنک هاي مختلفي دارند. معتبرترين سايت‌هاي اينترنتي اعم از گوگل، ياهو، بي بي سي، W3.ORG، نيويورک تايمز، MSN، بلاگر و چندين و چند سايت دولتي و غير دولتي ديگر داراي نمره 9 يا 10 مي باشند که دارنده بيشترين رنک پيج در اينترنت مي باشند.
PAGE RANK چه کاربردي دارد؟
اينکه PAGE RANK  در طراحي وب سايت  به چه دردي مي خورد !! ساده است ، رتبه بندي گوگل بر صورت مي‌گيرد.
سوال اين است ، پس از يک درخواست کلمه کليدي از گوگل ، آدرس وب سايت‌ها و صفحات ديگر چگونه نمايش داده مي شود، جواب راهگشا است ، براساس PAGE RANK يا رتبه هر صفحه اينترنتي که شامل نتيجه جستجو مي شود.
فرض کنيد صفحهA داراي رنک2، صفحه B عدد 6 و C نمره 4 را داراست ، کلمه يزد در تمام صفحات بعنوان کلمه کليدي لحاظ شده است
يک کاربر کلمه يزد را جستجو مي کند در ميان آدرس صفحات يافته شده صفحات A, B , C لحاظ مي شود اما گوگل ابتدا B بعد صفحه C و در نهايت A را نمايش مي دهد ، پس رنک گوگل در جستجو ها حرف اول را مي‌زند.
آگاهي از PAGE RANK وبلاگ يا وب سايتمان
با اين تفاسير به اهميت اين سيستم گوگل پي برده ايد. شايد بپرسيد که چگونه مي توان به نمره يا رنک يک وبلاگ يا وب سايت پي برد؟  براي اين مهم چندين راه وجود دارد
نرم افزارهاي PAGERANK
راه ديگر نصب کردن نوار ابزار يا TOOLBAR گوگل مي باشد، راه ديگر استفاده از نرم افزار PAGERANK-WEAVER مي باشد. اين نرم افزار به شما اين قابليت را مي دهد که پيج رنک هاي رقيب هايتان را يک جا جمع بندي شده يا تحليلي ببينيد. به عنوان مثال شما يک کلمه کليدي را در قسمت جستجوي اين برنامه تايپ و کليک مي کنيد. کمي صبر مي کنيد، نرم افزار شروع به جستجو، تجزيه و تحليل مي کند. سپس به شما نتايجي را کارنامه وار مي دهد. در آن ابتدا تعداد کل لينک هاي يافته شده و در رديف هاي پايين تر تعداد تفکيکي آنها را بر حسب پيج رنک هاي مختلف نشان مي دهد. مثلا مي گويد 20 سايت با پيج رنک 6 به اين کلمه يا سايت لينک داده اند.
چگونگي يک پيج رک PAGE RANK مناسب دست يابيم
همانطور که مي‌دانيد، سيستم رتبه بندي گوگل در دوره‌هاي زماني خاصي مجددا سايت‌هاي موجود را رتبه‌بندي مي‌کند و سايت‌هاي زيادي در اين ميان با کاهش رتبه مواجه مي‌شوند. در اين مقاله مي خواهيم در مورد روش‌هاي جلوگيري از کاهش رتبه و همچنين راه هاي کسب امتياز صحبت کنيم.
1- تنوع در لينک ورودي:
يکي از بهترين مکان‌هائي که مشتريان مي‌توانند سايت شما را پيدا کنند موتورهاي جستجو هستند. اما شما نبايد فقط به اين بسنده کنيد. شما بايستي سعي نمائيد لينک سايتتان را در سايت‌هاي ديگران منتشر کنيد.به طور خلاصه مي توان اينگونه بيان کرد: سعي کنيد توسط ديگر وبلاگها يا وب‌سايت‌ها به شما لينک داده شود اگر لينک شما يک سويه و ورودي باشد تنها ديگران به وبلاگتان لينک دهند رتبه شما افزايش مي يابد .لينک دوسويه يعني لينکها در هر دوطرف باشد که امتياز کمتري دارد و اگر تنها لينک ديگر سايت‌ها و وبلاگها را يک سويه بگذاريد، به طور شديد نمره شما کم مي شود .
نرم افزار رتبه بندي چنين محاسبه مي کند که هر چقدر بيشتر به يک صفحه اينترنتي لينک داده شده باشد پس از اهميت خاصي برخوردار است .توجه داشته باشيد که تلاش براي افزايش رتبه وبلاگ و سايتي بي محتوا يا کم محتوا کار بيهوده ايست ، آنچه بيش از همه در بالا بردن رتبه شما در موتورهاي جست و جو نقش دارد ميزان محتواي سايت شماست، پس تلاش خود را بيشتر بر روي محتواي خود متمرکز کنيد و بدانيد که اگر محتواي بهتري ارائه کنيد از سوي ديگران مورد حمايت قرار خواهيد گرفت.
2- استفاده از سايت‌هاي با رتبه بالا:
نکته ديگر اينکه سعي کنيد از سايت‌هائي که رتبه بالائي دارند براي اضافه کردن لينک استفاده کنيد. فرستادن اخبار مربوط به سايت شما به‌همراه لينک سايت به سايت‌هاي خبري با رتبه بالا، يا حتي ارائه مقالات سايت‌تان در سايت‌هاي با رتبه بالا مي‌تواند تاثير مناسبي در افزايش يا نگهداري رتبه سايت شما داشته باشد.
3- نام دامنه مناسب :
تا حد امکان سعي کنيد از  نام دامنه  کوتاه استفاده نمائيد. بسياري از افراد در معرفي حضوري يک وب سايت ، نامهاي کوتاه‌تر را به سادگي معرفي مي‌کنند و شنوندگان هم آسانتر نامهاي کوتاه را به خاطر مي‌سپارند. اين نکته را فراموش نکنيد که راحتي نام اثر غيرمستقيم دارد . يک کارشناس SEO در وبلاگش آورده بود که سعي کنيد در نام دامنه ياهمان آدرس اينترنتي وبلاگ و وب سايت خود از دو مقوله بهره ببريد اول، از کلمات معنادار لاتين بهره ببريد به خصوص کلمات کليدي در گروهي گه نگارش مي کنيد؛ کلمات فارسي با حروف انگليسي به شدت رتبه شما را کاهش مي دهد، مي توانيد از داميني مشابه دامين هاي مشهور با رنک بالا استفاده کنيد .
4- استفاده از تبليغات معمولي :
سعي کنيد نام سايت خودتان را بر روي خودکار يا اجناس تبليغاتي ديگر منتشر کنيد. به اين ترتيب بازديدکنندگان زيادي را به سايت خود اضافه خواهيد نمود. اين توصيه شايد بطور مستقيم باعث افزايش يا نگهداري رتبه سايت شما نشود اما بطور غير مستقيم در معرفي سايت شما به موتورهاي جستجو موثر خواهد بود.
5- استفاده از محصولات با قابليت توزيع :
ارائه کتاب‌هاي الکترونيکي يا مقالات مفيد يا حتي ارائه محصولات نرم‌افزاري رايگان در سايت شما، کمک زيادي به افزايش بازديدکنندگان و همچنين معرفي سايت شما در ديگر سايت‌ها و در نتيجه افزايش رتبه شما خواهد داشت.
6- بررسي وضعيت لينک‌هاي سايت :
هميشه در معرفي سايت‌هاي ديگران در سايت‌تان مراقب باشيد. بسياري از اين نوع سايت‌ها بعد از مدتي لينکشان را عوش مي‌کنند يا اينکه بدليل مشکلات فني درست کار نمي‌کنند. سعي کنيد مجموعه لينک‌هاي سايت خودتان را مرتب بررسي نمائيد و لينکها نادرست را حذف يا تصحيح نمائيد. تعداد بيشتر لينک‌هاي بدون استفاده در يک سايت باعث کاهش بيشر رتبه سايت در موتورهاي جستجو خواهد‌شد.
7- استفاده از کلمات کليدي :
هيچگاه از استفاده صحيح از کلمات کليد غافل نشويد. مرتب کلمات کليد سايت خود را بررسي کرده و در صورت نياز کلمات آنرا تصحيح نمائيد. به خاطر داشته باشيد که اين تغييرات بصورت افزايش باشد. تغيير يکباره کل کلمات کليد سايت مي‌تواند تاثير بسيار مخربي بر روي رتبه سايت شما در موتورهاي جستجو داشته‌باشد.