معرفی CMS رایگان نیوک

طراحي سايت - امروزه اکثر مشاغل به يک سايت اينترنتي براي تبليغات و معرفي کسب و کار خود نياز دارند. همانگونه که يک کارت ويزيت براي رونق کسب و کار نياز است، براي تبليغات و معرفي در دنياي مجازي نيز لازم ميباشد.
در اين مطلب يک CMS که براي راه اندازي يک سايت اينترنتي به کار ميرود را معرفي خواهيم کرد.
PHP Nuke يک سيستم مديريت محتوا (CMS) است که در درون خود تمامي نياز هاي يک پورتال اطلاعاتي را برطرف ميسازد. بسياري از سايت هاي اينترنتي خارجي و ايراني از اين مديريت محتوا استفاده ميکنند.

تاريخچه PHP-Nuke
فرانسيسکو بارزي نسخه 2 PHP Nuke را تحت ليسانس GNU منتشر ساخت. PHP Nuke حاصل مديريت طولاني مدتي بر روي يک سايت خبري به نام Linux Preview مي باشد.
در اواسط آگوست 1998 فرانسيسکو بارزي کدهاي خود را با استفاده از Prel نوشت که نام آن را Nuke (نيوک) گذاشت و از آن حدود يک سال استفاده نمود. پس از آن همچنان اين سايت در حال گسترش بود که فرانسيسکو بارزي نياز به يک سيستم قدرتمند پيدا نمود و تصميم گرفت از Slash استفاده نمايد.
اما با توجه به نيازهاي يک سيستم قدرتمند براي راه اندازي، نصب و بازنويسي کدها با توجه به مشکلات استفاده از Slash از اين کار منصرف شد. پس از آن فرانسيسکو بارزي تصميم گرفت تا سايت خبري خود را با استفاده PHP اجرا نمايد.

فرانسيسکو بارزي PHP را در کمتر از يک هفته ياد گرفت و شروع به ويرايش و برنامه نويسي مجدد سيستم خود نمود. قسمت هاي زيادي نياز به بازنويسي داشتند. قسمتهاي زيادي اضافه شدند و بعضي از قسمتهاي بدون استفاده در ساختار PHP حذف شدند و سرانجام بعد از گذشت بيش از 380 ساعت کار سخت در طول 3 هفته PHP Nuke متولد شد.

در 17 آگوست سال 2000 ميلادي فرانسيسکو بارزي سايت قبلي خود را به نسخه PHP Nuke ارتقا داد و تا امروز نيز از آن نگهداري مي کند.

امنيت PHP-Nuke
با وجودي که از مزاياي PHP Nuke گفتيم ولي نميتوان امنيت و سرعت آن را تضمين نمود. بسياري از سايت ها از اين سيستم استفاده مي کنند ولي بعضي از اين سايت ها نيز هک شده اند.

امروزه سايت هاي بسياري از اين سيستم استفاده مي کنند به همين دليل هکرها نيز در پي يافتن راه هايي براي هک کردن اين سايت ها مي باشند،اين سيستم در ورژن هاي مختلف و با قابليت هاي جديد به بازار ارائه مي شود. در واقع امکانات جديدتر براي جلوگيري از هک شدن در ورژن هاي جديدتر ارائه مي شود و در صورتي که از ورژن پائين تر استفاده مي کنيد با نصب يک ورژن جديدتر اطلاعات نسخه قبليتان از بين نخواهد رفت.
اين سيستم داراي مشکلات امنيتي مي باشد لازم است که هميشه Patch هاي ارائه شده را نصب کنيد.

امکانات Php-Nuke
- قابليت عضو گيري و نظارت کامل بر اعضا وجود دارد.
- PHP Nuke از يک انجمن قوي به نام Phpbb استفاده ميکند، که ميتوانيد به راحتي از آن استفاده کنيد.
- ميتوانيد در سايت خود نظر سنجي کامل و مستقل داشته باشيد. (حتي براي خبرهاي خود)
- ميتوانيد براي اعضاي خود خبرنامه ارسال کنيد.
- ميتوانيد از آمارهاي مختلف سايت استفاده کنيد، تعداد بازديد صفحات، تعداد خوانده شدن يک خبر و …
- قسمت مقالات با امکانات کامل داريد.
- ميتوانيد براي فايلهاي خود يک قسمت دانلود با امکانات عالي داشته باشيد.
- ميتوانيد لينکهاي مورد نظرتان را دسته بندي کنيد و يک قسمت لينکستان با مديريت عالي داشته باشيد.
- ميتوانيد دسترسي يک IP را به سايتتان ببنديد.
- ميتوانيد قالب سايتتان را عوض کنيد. قالب هاي زيادي در سايت هاي ايراني و خارجي براي اين مديريت محتوا توليد شده است.
- امکان چند زبانه کردن سايت وجود دارد.
- مي توانيد از تمامي خطاها و اشکالات سايت در کمترين زمان ممکن مطلع شويد.
- مي توانيد در کمترين زمان ممکن سايت خود را در ليست موتورهاي جستجوگر قرار داده و موتورهاي جستجوگر به راحتي مي توانند سايت شما را مرور کنند.
- در اين سيستم شما مي توانيد صفحات را ذخيره سازي کرده تا در دفعات بعد براي نمايش مجدد مورد استفاده قرار دهيد. در نتيجه سرور مي تواند در کوتاهترين و سريعترين زمان جوابگوي تعداد بيشتر کاربران باشد.
و امکانات بسيار زياد ديگر …

براي آشنايي بيشتر و دانلود اين CMS، به سايت phpnuke.org مراجعه کنيد (سايت رسمي)
منبع: سرزمين دانلود