تولید محتوای واضح و خوانا در طراحی سایت

تولید محتوای واضح و خوانا در طراحی سایت با استفاده از ابزار مرتبط : طراحی سایت باید بنا بر ارائه محتوای با کیفیت ، واضح و خوانا و از همه مهمتر مناسب برای مخاطبان باشد ، در غیر این صورت به سادگی بازدید کنندگان سایت شما را ترک می کنند و ترافیک بازدید سایت نه تنها افزایش نمی یابد ، بلکه دچار کاهش نیز می شود .
تولید محتوا برای سایت
اگر به تحقیقاتی که درباره نحوه استفاده کاربران از محتوای وب توجه کنیم ، می بینیم که در سال های اخیر صبر و حوصله بازدید کنندگان و کاربران نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است . برخی عصر حاضر را عصر سرعت می نامند ، بدین معنی که دیگر افراد کمتر حوصله جست و جو کردن و وقت گذراندن برای انجام امورات خود به ویژه در فضای وب دارند . اگر در طراحی سایت به مسئله سرعت توجه کافی نداشته باشید و کاربر به راحتی نتواند به محتوای مد نظرش دسترسی پیدا کند ، مطمئنا سایت های دیگر را ترجیح می دهد .
طراحان باید این کم حوصلگی کاربران با کاربر پسند (user-friendly) تولید محتوا وب سایتشان برطرف کنند . این بدین معنی است که محتوایی مورد توجه کاربران قرار می گیرد که " قابل اسکن " باشد – تا کاربر بتواند با یک نگاه کلی و پیمایش صفحه به طور خلاصه بتواند اطلاعات مد نظرش را از مطالب سایت دریافت کند و در این صورت تمایل به ماندن در صفحه و خواندن مطلب به طور کامل پیدا می کند . در این مقاله قصد بررسی سایر موارد ، علاوه بر بحث تایپوگرافی وب ، را دارم .
خوانایی مطالب و محتوا

استفاده از سبک قصه گویی در تولید محتوا
خوانایی به مفهوم میزان ایجاد تمایل در کاربر برای خواندن مطلب است . یک طراح سایت باید این سوال را از خودش بپرسد که آیا مطلبی که در صفحه وب سایتم قرار داده ام جذابیت خواندنی برای میانگین کاربران را داراست یا نه . به عبارت دیگر – آیا این مطلب به اندازه کافی برای خواندن جالب است ؟ با توجه به سطح تبادل اطلاعات در فضای اینترنت ، یکی از راه هایی که کاربران را جذب سایت خود کنید این است که اطلاعات و مطالب خواندنی و جالب در سایت منتشر کنید .
پیشنهاد می شود که مطالب سایت خود را به شکل یک قصه برای کاربران بنویسید تا کاربر درگیر مطلب شود و مشتاق خواندن ادامه آن . دانشگاه استانفورد تایید می کند که بیان مطالب در قالب یک داستان قدرت یادآوری آن مطلب برای آن ها را 22 برابر افزایش می دهد . حال تصور کنید که این سبک مطلب نویسی چقدر می تواند در تجارت الکترونیک شما موثر واقع شود .
تولید محتوا برای سایت
طراحان می بایست صفحه وب سایت خود را بر مبنای هرم مشهور فریتگ (freytag) چیدمان کنند ، همان تئوری باستانی که ویژگی های قصه گویی را بیان می کند :
• عرضه و بیان قصه
• افزایش اشتیاق مخاطب
• اوج داستان
• نحوه نزدیک شدن به پایان
• پایان داستان و جمع بندی و تحلیل
با اجرا کردن این جریان در ساختار محتوا ، بازدید کنندگان سایت و کاربران آن خیلی بهتر و بیشتر جذب مطالب شما می شوند و محتوای سایت شما به خوبی در ذهنشان باقی می ماند .
کیفیت نوشتن مطالب ، یکی از موارد مهم و موثر در افزایش خوانایی محتوا
استفاده از پاراگراف های کوتاه تر

در طراحی و تولید محتوای خوانا و واضح ، فراموش نکنید که امروزه سبک مینیمالیسم (minimalism) حرف اول را می زند . کاربران محتوا و مطالب را اسکن می کنند و به طور گزینشی بخش هایی را مطالعه می کنند که برایشان جذابیت داشته و جالب بوده است .
یکی از مسائلی که در نویسندگی وب توصیه می شود ، کوتاه کردن پاراگراف هاست . برخی نویسندگان حرفه ای گفته اند که پاراگراف های مطلب را حدودا به اندازه سه یا چهار جمله بسط دهید ، و به این شکل که هر پاراگراف به تنهایی دارای مفهوم و معنی کاملی باشد و کاربر برای فهم نیاز ضروری به مطالعه قبل و بعدش نداشته باشد . اینگونه کاربرانی که در مطلب شما دنبال عبارت یا کلمه خاصی هستند با راحتی بیشتری می توانند مطلب را اسکن کنند .
,وب نوش 

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ