تولید محتوای واضح و خوانا در طراحی سایت

توليد محتواي واضح و خوانا در طراحي سايت با استفاده از ابزار مرتبط : طراحي سايت بايد بنا بر ارائه محتواي با کيفيت ، واضح و خوانا و از همه مهمتر مناسب براي مخاطبان باشد ، در غير اين صورت به سادگي بازديد کنندگان سايت شما را ترک مي کنند و ترافيک بازديد سايت نه تنها افزايش نمي يابد ، بلکه دچار کاهش نيز مي شود .
توليد محتوا براي سايت
اگر به تحقيقاتي که درباره نحوه استفاده کاربران از محتواي وب توجه کنيم ، مي بينيم که در سال هاي اخير صبر و حوصله بازديد کنندگان و کاربران نسبت به گذشته بسيار کاهش يافته است . برخي عصر حاضر را عصر سرعت مي نامند ، بدين معني که ديگر افراد کمتر حوصله جست و جو کردن و وقت گذراندن براي انجام امورات خود به ويژه در فضاي وب دارند . اگر در طراحي سايت به مسئله سرعت توجه کافي نداشته باشيد و کاربر به راحتي نتواند به محتواي مد نظرش دسترسي پيدا کند ، مطمئنا سايت هاي ديگر را ترجيح مي دهد .
طراحان بايد اين کم حوصلگي کاربران با کاربر پسند (user-friendly) توليد محتوا وب سايتشان برطرف کنند . اين بدين معني است که محتوايي مورد توجه کاربران قرار مي گيرد که " قابل اسکن " باشد – تا کاربر بتواند با يک نگاه کلي و پيمايش صفحه به طور خلاصه بتواند اطلاعات مد نظرش را از مطالب سايت دريافت کند و در اين صورت تمايل به ماندن در صفحه و خواندن مطلب به طور کامل پيدا مي کند . در اين مقاله قصد بررسي ساير موارد ، علاوه بر بحث تايپوگرافي وب ، را دارم .
خوانايي مطالب و محتوا

استفاده از سبک قصه گويي در توليد محتوا
خوانايي به مفهوم ميزان ايجاد تمايل در کاربر براي خواندن مطلب است . يک طراح سايت بايد اين سوال را از خودش بپرسد که آيا مطلبي که در صفحه وب سايتم قرار داده ام جذابيت خواندني براي ميانگين کاربران را داراست يا نه . به عبارت ديگر – آيا اين مطلب به اندازه کافي براي خواندن جالب است ؟ با توجه به سطح تبادل اطلاعات در فضاي اينترنت ، يکي از راه هايي که کاربران را جذب سايت خود کنيد اين است که اطلاعات و مطالب خواندني و جالب در سايت منتشر کنيد .
پيشنهاد مي شود که مطالب سايت خود را به شکل يک قصه براي کاربران بنويسيد تا کاربر درگير مطلب شود و مشتاق خواندن ادامه آن . دانشگاه استانفورد تاييد مي کند که بيان مطالب در قالب يک داستان قدرت يادآوري آن مطلب براي آن ها را 22 برابر افزايش مي دهد . حال تصور کنيد که اين سبک مطلب نويسي چقدر مي تواند در تجارت الکترونيک شما موثر واقع شود .
توليد محتوا براي سايت
طراحان مي بايست صفحه وب سايت خود را بر مبناي هرم مشهور فريتگ (freytag) چيدمان کنند ، همان تئوري باستاني که ويژگي هاي قصه گويي را بيان مي کند :
• عرضه و بيان قصه
• افزايش اشتياق مخاطب
• اوج داستان
• نحوه نزديک شدن به پايان
• پايان داستان و جمع بندي و تحليل
با اجرا کردن اين جريان در ساختار محتوا ، بازديد کنندگان سايت و کاربران آن خيلي بهتر و بيشتر جذب مطالب شما مي شوند و محتواي سايت شما به خوبي در ذهنشان باقي مي ماند .
کيفيت نوشتن مطالب ، يکي از موارد مهم و موثر در افزايش خوانايي محتوا
استفاده از پاراگراف هاي کوتاه تر

در طراحي و توليد محتواي خوانا و واضح ، فراموش نکنيد که امروزه سبک مينيماليسم (minimalism) حرف اول را مي زند . کاربران محتوا و مطالب را اسکن مي کنند و به طور گزينشي بخش هايي را مطالعه مي کنند که برايشان جذابيت داشته و جالب بوده است .
يکي از مسائلي که در نويسندگي وب توصيه مي شود ، کوتاه کردن پاراگراف هاست . برخي نويسندگان حرفه اي گفته اند که پاراگراف هاي مطلب را حدودا به اندازه سه يا چهار جمله بسط دهيد ، و به اين شکل که هر پاراگراف به تنهايي داراي مفهوم و معني کاملي باشد و کاربر براي فهم نياز ضروري به مطالعه قبل و بعدش نداشته باشد . اينگونه کاربراني که در مطلب شما دنبال عبارت يا کلمه خاصي هستند با راحتي بيشتري مي توانند مطلب را اسکن کنند .
,وب نوش