آموزش افزایش سرعت لود سایت

زماني که نشاني يک سايت را در نوار آدرس وارد ميکنيد و کليد اينتر را ميزنيد تا سايت لود شود، بايد مدت زماني را منتظر بارگذاري سايت باشيد. اين زمان بارگذاري با توجه به پارامتر هاي مختلف ميتواند تغيير کند. اگر شما مدير يک سايت هستيد بايد هميشه اين زمان را به کمترين حالت ممکن برسانيد. در اين مطلب پنج نکته مهم در مورد افزايش سرعت لود سايت براي شما آماده کرده ايم. طراحي سايت

1- ارتقا به نسخه جديد: در ابتداي کار براي استفاده از راهنمايي هاي اين بخش بايد سيستم مديريت محتواي خود را مثل وردپرس به آخرين ورژن ارتقا دهيد، زيرا آخرين نسخه هر سيستمي ميتواند ويژگي هاي جديدي نسبت به نسخه قبلي در خود داشته باشد که روند سايت شما را بهبود خواهد بخشيد.

2- استفاده از حداقل پلاگين ها: خيلي از مديران سايت ها و وبلاگ نويسان که در ايران بيشتر بر روي وردپرس فعاليت ميکنند براي راحتي کار از پلاگين هاي زيادي استفاده ميکنند که همين موضوع ميتواند سرعت لود صفحات وب را پايين آورد. بهترين راه حل براي اين موضوع اين است که به جاي به کار بردن پلاگين هاي زيادي و گاه بي مصرف بهتر است از کدنويسي استفاده کنيم تا هم حجم ديتابيس کم شود و در نتيجه سرعت بارگذاري سايت به نسبت زيادتر شود.

3- اجتناب از جاوا اسکريپت: بسياري از تم ها و پوسته هاي به کار رفته توسط سايت هاي مختلف داري کدهاي JS غيرضروري هستند. ميتوانيد براي سرعت بخشيدن به سايت خود، آنها را غير فعال کرده يا با ابزارهاي ديگر جايگزين کنيد.

4- کدنويسي تميز: براي اينکه حجم ديتابيس سايتتان کمتر شود بهتر است کدهاي ناخواسته و غير ضروري را تميز کرده يا پاک کنيد. همچنين سعي کنيد تا اگر دانش کافي در زمينه HTML يا CSS داريد، خطاهاي روي داده در اين زمينه را اصلاح کنيد.

5- جلوگيري از لود فلش: در مواردي ميتوان از محتواي فلش استفاده کرد که يک سايت بزرگ يا بخصوص را راه اندازي کرده باشيد. بهتر است از لود هر گونه فايل فلش و پلاگين هاي فلش نيز در وبسايت خود جلوگيري نماييد.
منبع: سرزمين دانلود