راهکارهایی که میتواند کیفیت سایت ما را بهبود ببخشد

استفاده از آمار بازديدکنندگان يک سايت مي تواند در بالا بردن کيفيت سايت کمک زيادي بکند.يک مدير سايت براي اينکه بتواند سرويس مناسبي رادر سايت خود ارائه کند بايد بتواند پارامترهاي آماري سايت را تحليل کند. اين پارامترها هر کدام مفهوم خاصي دارند که در اينجا تعدادي از آنها را بررسي مي کنيم . اين اطلاعات مي تواند توسط سرويسهاي رايگان موجود در اينترنت جمع آوري شود يا اينکه سرويس دهنده سايت شما اين امکانات را در اختيار شما قرار دهد.

پارامترهاي مهم در آمار سايتهاي اينترنتي :
Hits
هيت يکي از پارامترهاي مهم در ارزيابي  طراحي وب سايت  به شمار مي آيد. تا چندي قبل مهمترين پارامتري که براي ارزيابي تعدا بازديدکنندگان يک سايت ارزيابي ميشد همين پارامتر بود. اما اين پارامتر ديگر آن اهميت قبلي را ندارد. امروزه مردم مي دانند که اين پارامتر براي ارزيابي سايت قابل استناد نيست.
براي هر عنصري از يک صفحه وب که توسط مرورگر تقاضا مي شود ، يک هيت در نظر گرفته مي شود. تعداد هيت براي هر صفحه مي تواند از چند تا چند هزار هيت باشد. به ازاء هر عکس يا برنامه هاي جاوا اسکريپت و يا هر عنصر ديگري در صفحه، يک هيت ثبت مي شود.
با اين تعريف مي توان تصور کرد که طراحي يک سايت و تعداد عناصر موجود در آن مي تواند اين عدد را کم يا زياد کند . بنابراين بدون در نظر گرفتن طراحي سيت نمي توان با اين پارامتر ارزيابي مناسبي از تعداد بازديدکنندگان سايت داشت.

Pages or Pages view
اين آمار نشان دهنده تعداد درخواستهاي رسيده به سرور براي هر فايل يا صفحه است. با استفاده از اين آمار مي تواند بفهميد که هر بازديدکننده سايت شما چه تعداد از صفحات شما را ديده است.
با اين پارامتر مي توان متوجه شد که آيا بازديدکننده سايت ما توانسته به اطلاعات مورد نظر خود دست پيدا کند يا نه؟ اگر بيشتر بازديدکنندگان سايت ما بعد از ديدن يک صفحه سايت، سايت را ترک کنند، به اين معني است که سايت ما نتوانسته مورد نظر بازديدکنندگان قرار گيرد. در اين حالت بايد بررسي کنيم که آيا کلمات کليدي سايت مناسب هستند يا نه ؟ آيا سايت را در مکانهاي مناسب تبليغ کرده ايم؟ شايد تبليغات سايت ما در جائي قرار گرفته که بازار هدف ما نيست.
Sites, Unique Visitor and Repeat Visitor
اين آمار با در نظر گرفتن آي پي بينندگان سايت شما بدست مي آيد. اين آما مي تواند به شما اطلاع دهد که چه تعداد بازديد کننده در يک دوره زماني خاص به سايت شما مراجعه کرده اند. البته اين آما خيلي دقيق نيست چرا که اين احتمال وجود دارد که دو بازديد کنند در يک دوره زماني خاص با يک آي پي وارد سايت شما شوند. اين حالت وقتي اتفاق مي افتد که اين دو بازديد کننده از يک آي اس پي يا از يک شبکه به سايت شما متصل شده باشند. اما تعداد دفعاتي که بازديدکننده سايت شما با يک آي پي به سايت شما متصل شده ( Repeat Visitor ) مي تواند به شما در بدست آوردن خطاي سيستم در تعداد بازديد کنندگان منحصر به فرد سايت شما ، کمک کند.
Session and Visit duration
اين اطلاعات مي تواند به شما نشان دهد که هر بازديد کننده چه مدتي را در سايت شما صرف کرده است. التبه اين آمار نيز دقيق نيستند چرا که يک بازديدکننده مي تواند بصورت غير فعال در سايت شما حضور داشته باشد ( با باز نگاه داشتن صفحه سايت شما )
اما آماري که نشان دهنده زمانهاي کوتاه بازديد از سايت شماست، نشان دهنده اين موضوع است که کلمه هاي کليدي سايت شما مناسب انتخاب نشده است . بازديد کننده اي که از طريق موتورهاي جستجو به سايت شما وارد مي شود، نتوانسته است مطالب مورد نظر خود را در سايت شما پيدا کند.
Referrers or referring sites
لينکي که باعث مي شود بيننده اي به سايت شما وارد شود، به عنوان ارجاع دهنده ( Referrers ) ثبت مي شود. در اين آمار مشخص مي شود که هر ارجاع دهنده چه تعداد بازديدکننده به سايت شما ارجاع داده است. آمار سايتهاي ارجاع دهنده به شما مي تواند به شما کمک کند که بفهميد هر سايتي به چه دليلي سايت شما را معرفي کرده اند. با ايجاد ارتباط با دارندگان اينگونه سايتها مي توانيد به بهبود ترافيک سايت خودتان کمک کنيد. علاوه بر اين اگر تبليغي را در يک سايت اينترنتي قرارداده باشيد ، با اين آما مي توانيد متوجه شويد که آيا آن آگهي براي سايت شما کارآئي داشته است يا نه؟
Search Terms and Search Strings
همانگونه که مي دانيد موتورهاي جستجو امروزه نقش مهمي در معرفي يک سايت دارند. بيشتر کاربران دراينترنت براي پيدا کردن مطالب مورد نظر خود از موتورهاي جستجو استفاده مي کنند. بنابراين ارزيابي رتبه سايت در موتورهاي جستجو و بر اساس کلمات کلي
Aurora Web Editor يک نرم افزار طراحي صفحات وب
يکي از نرم افزارهاي کم نظير در بين نرم افزارهاي طراحي وب است. اين نرم افزار در کنار نرم افزارهاي معروفي همچون Microsoft FrontPage و يا Dream weaver حرف هايي براي گفتن دارد.Aurora Web Editor يک نرم افزار طراحي صفحات وب با ويژگيهاي خاص است.در زير به معرفي ويژگيها و امکانات اين نرم افزار طراحي وب ميپردازيم.
•    شروع آسان : يک قابليت بسيار ويژه از نرم افزار Aurora Web Editor اين است که هنگام اجراي نرم افزار در صفحه خوش آمد گويي با يک منوي بسيار ساده و کاربر پسند براي ايجاد هر نوع صفحه وب به سرعت مواجه ميشويد.
•    ايجاد صفحات وب به صورت حرفه اي : Aurora Web Editor به شما اين امکان را ميدهد که صفحات وب را با ظاهري بسيار حرفه اي و استاندارد با امکانات و ابزار پيشرفته همراه با جلوه هاي ويژه ي بسيار بي نظير طراحي کنيد.
•    پيش نمايش آني سايت : Aurora Web Editor اين امکان را به شما خواهد داد تا پيش نمايش سايت طراحي شده توسط خودتان را به صورت لحظه اي مشاهده کنيد.
•    طراحي بدون نياز به داشتن علم برنامه نويسي و طراحي : نرم افزار Aurora Web Editor با سادگي هر چه تمام شما را در طراحي کردن يک صفحه وب کمک خواهد کرد بدون اينکه نيازي به علم برنامه نويسي و طراحي وب داشته باشيد.
•    آموزش طراحي وب : Aurora Web Editor داراي بخشي به نام Tutorial است که در آن به صورت فوق حرفه اي در حد پيشرفته در 12 قسمت زبان HTML آموزش داده ميشود.
•    طراحي و ويرايش همزمان چند صفحه : Aurora Web Editor اين اجازه را به شما ميدهد که به صورت همزمان چند صفحه وب را در محيط نرم افزار به وسيله کليک کردن بر روي TAB هاي بالاي صفحه ويرايش و يا ايجاد کنيد.
•    راهنمايي در هنگام طراحي : نرم افزار Aurora Web Editor يک بخش Help يا راهنمايي بسيار کامل دارد که در هنگام استفاده از نرم افزار در صورت عدم آشنايي با نرم افزار شما را در استفاده از نرم افزار کمک خواهد کرد.
•    دسترسي آسان به ابزارهاي طراحي و امکانات : با استفاده از نوار ابزار در قسمت بالايي نرم افزار Aurora Web Editor , شما ميتوانيد تنها با يک کليک هر ابزاري که مورد نيازتان است به صفحه وبتان اضافه کنيد.