راز کلمات کلیدی چیست؟

همانطور که شاید خیلی ها بدانند طرز کار موتورهای جستجو گر به شکل عنکبوتی یا همان اسپایدر است. یعنی ربات های برنامه نویسی شده موتورهای جستجو مثل عنکبوت ها در کدهای صفحات وب و نه شکل رو ظاهر آن ها! می خزند و مشابه ترین موارد با با مورد جستجوی کاربر به نتایج تاپ خود می برند.

یک نکته مهم و توافق شده بین موتورهای جستجو و طراحان سایت ها همین کلمات کلیدی یا KeyWord ها هستند. پس وقتی می دانیم چه چیز می تواند رتبه ما را در موتورهای جستجو بالا ببرد ادامه کار آسان تر است.

چگونه انتخاب کنیم؟ چقدر؟ چگونه؟
از سرویس ADwords استفاده کنید. ابتدا به سایت: https://adwords.google.com/Adwords/welcome.html بروید.
خوب تنها کاری که باید بکنید بررسی کلمات یا بهتر بگویم عبارات کلیدی است. با توجه به محتوای سایت تان عبارات مختلف را جستجو و ببینید که گوگل کدام را به شما پیشنهاد میدهد و کدام ها پر مخاطب تر هستند.
اگر بعد از اینکار و بعد از یک ماه باز ترافیک تان تغییر نکرد، بروید و کلمات دیگر را انتخاب کنید! یک وبمستر خوب پشتکار دارد و این پروسه طاقت فرسا را باید بگذراند.

در مورد چقدر هم لازم هست بدانید که اکثر موتورهای جستجو یا همان سرچ اینجین ها بیشتر از 150 تا نهایتا 200 کاراکتر را نمیخوانند. پس کلمات کلیدی زیاد و بیش از 200 کاراکتر نه تنها به افزایش بازدید شما کمک نمیکند، بلکه باعث سنگین شدن سایت و همچنین در صورت تکرار کلمات کلیدی باعث اسپم شناخته شدن شما توسط موتورهای جستجو می شود.

کجا قرار دهیم؟
بهترین مکان برای گذاشتن کلمات کلیدی، بعد از قسمت Title است. زیرا عنکبوت های اینترنتی، از بالا به پایین سایت شما را می خوانند.

هیچگاه از غلط املایی نگذرید. خیلی ها هنگام تایپ عبارات در موتورهای جستحو کلمات را اشتباه وارد می کنند. به مثال من توجه کنید تا همه چیز دستگیرتان شود.

مثال:
فرض کنیم سایتی دارم با همان محتوای هاست! خوب بهترین کلمات کلیدی برای من اینها بودند:
هاست , هاست رایگان , هاست لینوکس , هاست ویندوز