آیا در آینده HTML6 نیز خواهیم داشت ؟

دنياي طراحي وب دائما در حال پيشرفت و ارتقاء است . مثلا حدود 10 سال پيش ، راه و روش هايي چون طراحي سايت ريسپانسيو ، يا تصاوير SVG (SVG Images) ، و يا حتي وب فونت ها (Web Fonts) ، ... جزئي از فهرست مهارت هاي ضروري يک طراح وب سايت نبودند ، اما امروزه اينطور نيست و تمام اين مهارت ها ضروري هستند و نقش مهمي در در ساخت يک وب سايت ايفا مي کنند .
طراحي سايتبه طور خلاصه ، HTML زبان نشانه گذاري متن و به شکل اسکريپتي است که اسکريپت هاي آن بر روي بروزر کاربر تحليل شده و تشکيل ساختار و متون يک وب سايت را مي دهد .
يکي از پيشرفت هاي اخير صنعت طراحي وب که تاثير چشمگيري بر کار طراحي سايت داشته ، معرفي HTML5 است . اين نسخه جديد از زبان نشانه گذاري ابر متن (HyperText Markup Language) عناصر ساختاريافته جديدي از جمله ورودي فرم هاي جديد و تعدادي ويژگي پيشرفته ديگر که مناسب براي ساختن وب اپليکيشن ها است ، مانند دخيره سازي لوکال ، drag and drop ، ... را در اختيار طراحان وب سايت قرار داده است .
در سال هاي اخير پس از آمدن HTML5 ، به ندرت طراحي را مي يابيد که از اين نسخه جديد HTML استفاده نکند . حال پرسشي که مطرح است اين است که " آيا در آينده HTML6 نيز خواهيم داشت ؟ " پاسخ اين سوال هم بله و هم خير است . در ادامه اين مطلب به توضيح بيشتر درباره اين موضوع خواهيم پرداخت .
حالت و مشخصات ساختار HTML
در سال هاي اخير ، طراحان وب سايت HTML را با استفاده از امکاناتي که نسخه هاي جديد آن در اختيارشان قرار داده ، توسعه داده اند ( مانند HTML4 , HTML5 , …) . بنابراين ، وقتي نسخه جديدي منتشر مي شود که داراي ويژگي ها و امکانات پيشرفته و مورد نياز طراحان وب نيست ، بايد منتظر انتشار نسخه بعدي بمانند که اين امر موجب به ثمر نرسيدن طرح مطلوب آن ها مي شود .
با آمدن HTML5 ، اين مدل از پيشرفت نسخه هاي HTML و توسعه آن ديگر به پايان رسيد . بعد از اين نسخه HTML ، ديگر توسعه و پيشرفت اين زبان به مدل سابق نخواهد بود و ويژگي هاي جديد و پيشرفت هاي بعدي اين زبان به همين نسخه آن اضافه خواهد شد . به گونه اي مي توان گفت که ممکن است ديگر نسخه بعدي از اين زبان منتشر نخواهد شد .
بنابر مطلب فوق ، توسعه و پيشرفت تکنولوژي از مدل فعلي ، يعني مدل نسخه بندي و شماره دادن به پيشرفت آن تکنولوژي ، خارج خواهد شد و HTML5 آخرين نسخه از HTML است و پس از اين ، اين تکنولوژي را تنها با نام آن يعني HTML صدا خواهيم زد و به محض اضافه شدن امکاني جديد به اين تکنولوژي ، آن را در منتشر کرده و به HTML اضافه مي کنند و ديگر نياز نيست که طراحان وب منتظر انتشار رسمي نسخه بعدي با تعدادي امکان تازه باشند .
وب نوش