آموزش افزایش پیج رنک گوگل

زماني که يک سايت راه اندازي ميکنيد علاوه بر اين که بازديد کننده هاي ثابتي بايد داشته باشيد که با وارد کردن نام سايت شما وارد سايت شوند، بايد سايت خود را به گونه اي طراحي کنيد که از طريق موتور جستجوي گوگل نيز به سايت شما بيايند. طراحي سايت
هرچه رنک گوگل شما بالاتر باشد بازديد کننده هاي بيشتري از طريق گوگل به سايت شما ميايند.
با رعايت کردن چند نکته ساده ميتوانيد رنک گوگل خود را بالا ببريد.
در اين مطلب آموزش افزايش پيج رنک گوگل را براي شما آماده کرده ايم.
- هميشه يک سايت مفيد با اطلاعات زياد که محتواي سايت شما را به درستي نمايش ميدهد داشته باشيد.
- وب سايت خود را در گوگل و موتورهاي جستجوگر ديگر ثبت (Add) کنيد.
- حتما در وب سايت خود صفحه اي جهت نقشه سايت (Sitemap) ايجاد کنيد که به بخش هاي مهم سايت اشاره کند و لينک ساده هر بخش در آن موجود باشد.
- اگر نقشه سايت (Sitemap) حاوي بيش از 100 لينک است، بايد به چند صفحه تقسيم شود.
- آدرس نقشه سايت خود را در بخش Google Webmasters ثبت کنيد.
- لينک دادن سايت هاي ديگر به سايت شما باعث بالا رفتن رتبه سايت شما در نزد گوگل ميشود.
- وب سايت خود را در فهرست هاي اينترنتي (Directory) نظير Dmoz ، ياهو (Yahoo Directory) و Wikipedia ثبت کنيد.
- هر صفحه سايت بايد از يک لينک متني (Static) امکان ورود داشته باشد.
- به کلماتي که کاربران شما ممکن است در موتورهاي جستجو تايپ کنند، فکر کنيد و آنها را در صفحات خود درج کنيد.
- سعي کنيد تا از متن به جاي تصاوير براي نمايش نام هاي مهم، محتوا و لينک ها استفاده کنيد.

- براي تصاوير موجود در وب سايت مشخصات Title و Alt را به درستي درج کنيد.
- لينک هاي نامعتبر (غير منتهي به هيچ صفحه اي) که معروف به Broken Link هستند را تصحيح کنيد.
- ساختار HTML وب سايت خود را با استاندارد هاي HTML سازگار کنيد.
- اگر از URL هاي پويا (Dynamic) استفاده ميکنيد، پارامترها را کوتاه و اعداد را کم در نظر بگيريد.
- لينک هاي يک صفحه را کمتر از 100 لينک در نظر بگيريد.
- از يک مرورگر متني مثل Lynx جهت تست سايت و بررسي آن از ديد موتورهاي جستجوگر استفاده کنيد، زيرا موتورهاي جستجو سايت شما را همانند آنها مشاهده ميکنند.
- اگر از ويژگيهاي خاص يا جذابي (Effect) مثل JavaScript ، Flah ، DHTNL ، Frame ، Session ID ، Cookie براي نمايش اطلاعات استفاده ميکنيد، به ياد داشته باشيد که موتورهاي جستجو، هيچ کدام از آنها را نميتوانند مورد بررسي و فهرست (Index) قرار دهند.
- اجازه دهيد که موتورهاي جستجوگر، وب سايت شما را بدون هيچ Session ID يا آرگوماني (پارامتر) جستجو نمايند، اين تکنيکها مناسب براي رديابي رفتار هر کاربر به صورت انفرادي است، اما الگوي دستيابي موتورهاي جستجوگر فرق ميکند. در ضمن چون Bot هاي موتورهاي جستجو ممکن است نتوانند تشخيص دهند که URL هاي متفاوتي که در اصل يک صفحه هستند، در اين صورت ممکن است جستجوي سايت شما و فهرست شدن تمامي صفحات سايت تان در موتورهاي جستجو، ناتمام بماند.

- مطمئن شويد که وب سرور شما از If-Modified-Since HTTP Header پشتيباني ميکند. اين کار از مصرف زياد از حد پهناي باند (Bandwidth) ‌سرور شما و سر ريز شدن آن جلوگيري ميکند.

- از robots.txt در وب سايت خود استفاده کنيد. اين فايل به موتورهاي جستجو ميگويد که چه پوشه هايي از سايت شما ميتوانند مورد جستجو قرار گيرند. از درج مقادير در اين فايل اطمينان حاصل کنيد، زيرا نميتوان جلوي آنها را گرفت. در ضمن ميتوانيد از بخش وب مسترهاي گوگل (Google Webmasters) جهت بررسي و تست آن استفاده کنيد.

- با استفاده از robots.txt از ديدن صفحات نتايج و ديگر صفحاتي که به صورت اتوماتيک توليد ميشوند (مانند نتايج جستجو) جلوگيري کنيد.

- از ثبت نام هاي (Domain) سايت هاي معروف با غلط املايي يا فريب کاربران، جلوگيري کنيد.

- از به کار گيري لينک يا متون مخفي، کلمات تکرار شده يا گمراه کننده جلوگيري کنيد.

- از ايجاد صفحات مخفي، انتقال هاي فريبنده (Redirect) ، همچنين سايت يا صفحات تکراري، جلوگيري کنيد.

- صفحات را براي کاربران و بازديد کنندگان ايجاد کنيد نه براي موتورهاي جستجو.

از لينک دادن به شکل هاي زير خودداري کنيد:
- لينک دادن در جهت بالا بردن رتبه سايت (Page Rank)
- لينک به سايت هاي هرزنامه (Spammer) و سايت هايي که بد دانسته ميشوند (مثل سايت هاي متقلب)
- لينک هاي متقابل مفرط يا معاوضه لينک مفرط
منبع: سرزمين دانلود