اصول طراحی سایت صفحات تجاری (طراحی پرتال)
صفحاتی كه برای مخاطبین تجاری طراحی می شوند با صفحات خرده فروشی و صنعتی تفاوت بسیاری دارند. مد نظر داشته باشید كه هر شركت دارای زندگی و یك شخصیت وجودی در زمینه محصولات ویژه یا عملیات فروش خاصی می باشد.
همیشه شرکت ها سعی در به تصویر کشیدن خصوصیات و ویژی های حساب شده ی خود می کنند که عموما این تلاش ها می تواند شامل اسم، آرم شركت،رسم الخطی كه در مكاتبات شركت استفاده میشود ،رنگهای مورد استفاده و اینكه دقیقا چه اسامی برای معرفی محصولاتشان میكنند، باشد.
یك صفحه تجاری در مرحله ی اول می بایست بیان کننده ی فرهنگ آن شركت باشد. این بدان معناست كه صفحات وب یک تولید کننده ی لوازم خانگی،اساسا با صفحات وب یک بانک تفاوت دارد.
قطعات اصلی پازل صفحه وب تجاری شامل اجزاء زیر می باشد:
چگونه نام شرکت استفاده می شود؟
مخفف یا کامل نوشته شدن اسم شرکت.
آیا نامم شرکت، یك نام تجاری ثبت شده است؟
آیا نام شركت قانون حق تكثیر را شامل می شود؟
آیا نام شركت همان آرم شركت است.
آیاییک طرح گرافیكی جداگانه می باشد؟
سایز، مكان و جهت رسمی آن چگونه است؟
آیا یك آرم تجاری یا یك نشان سازمانی است؟
آیا اسامی محصولات، اسامی تجاری طراحی شده به شكل خاص می باشند؟
آیا این نوع اسامی با قلم،وزن و تاكید متفاوتی نمایش داده می شوند؟
آیا رسم الخط رسمی، برای بدنه اصلی مكاتبات وجود دارد؟
آیا متن ترازبندی شده است یا دارای برآمدگی و فرورفتگی است؟
آیا برای شرکت رنگ های لسمی وجود دارد ؟
آیا برای مکاتبات سلسله مراتب وجود دارد؟
چگونگی ابلاغ درخواست ها به قسمت های مختلف؟