page rank گوگل چیست ؟ راه های بهبود آن را شناسایی کنید.

طبق گفته گوگل، پيچ رنک صفحات يا رتبه بندي ، جايگاه و امتياز سايت و صفحه است که در طول سال طبق الگوريتم و فرمول خاصي بدست مي آيد. نکته مهم اينجاست که گوگل فقط به کيفيت سايت توجه نمي کند بلکه به ميزان لينک هاي مربوط به مطالب سايت و ميزان بازديدي که از آن شده را نيز مهم مي داند. همچنين ميزان ترافيکي که در آن صفحه يا سايت انجام مي شود نيز مورد توجه قرار مي گيرد.

ارتقاي اطلاعات و بروزرساني در تاريخ 6 دسامبر 2013 :
در اين تاريخ گوگل با ارتقاي PageRank به صورت رسمي اعلام کرد که همچنان به تعداد لينک هاي يک صفحه يا يک سايت اهميت مي دهد و آن ها را با ارزش مي داند. اين مورد دقيقاً برخلاف نظر افرادي بود که نظرشان کاربرد نداشتن PageRank بود. در اين موارد کاربردي بودن يک ابزار يا سرويس Alive و کاربردي نبودن آن Dead خوانده مي شود. افزايش رتبه سايت

عقايد عمومي PageRank را مرده (از بين رفته) تلقي مي کردند. به جز اين مورد، موارد زيادي نيز از سايت هايي که داراي PageRank پايين تري بودند، اما در نتايج جستجوها جايگاه و رتبه مناسبي داشتند را هم مي توان يافت که به نوعي اين گفته را تاييد مي کرد.
اين مسئله باعث شد تا عقايد و افکار عمومي همچنان بر عليه PageRank باشد. در واقع اين اتفاقات باعث شد تا مردم PageRank را يک ايده بي محتوا و بدون کاربرد بدانند و خيلي به آن توجه نداشته باشند. اما تغييراتي که در سال 2014 رخ داد کاربرد PageRank را نمايان کرد.

چگونه مي توان page rank را افزايش داد؟
براي افزايش PageRank ، بايد تعداد لينک ها و کيفيت آن ها را افزايش داد. براي دستيابي به چنين موردي، ما مي بايست تکنيک ها و روش هاي متعدد و گوناگوني را بررسي و پياده سازي کنيم. اگرچه، ما بايد بيشتر از قبل مواظب افرادي باشيم که اين کار را به آنها مي سپاريم تا در اين تکنيک ها، روش ها و تکنيک هاي کلاه سياه (Black Hat) دخيل نشوند. در اين صورت تمام زحمات شما از بين خواهد رفت.
براي آشنايي بيشتر با بهترين تکنيک هاي موجود، به ليست تکنيک ها و روش هاي زير دقت کنيد:
- ارسال پست مهمان (Guest Posting)
- نوشتن مقاله براي دفاتر روزنامه نگاري و مجلات
- اضافه کردن شرکت خود در دانشنامه ويکي پديا در صفحات مختلف
- استفاده از منابع مناسب و شناخته شده براي لينک سازي
- استفاده از ساختار و استراتژي هاي لينک دهي

چگونه مي توانيم page Rank خود را چک کنيم؟
- بهترين و سريع ترين روش براي بررسي کردن PageRank اضافه کردن يک افزونه به تولبار (نوار ابزار) مرورگر مي باشد.
- استفاده از سيستم PageRank گوگل با عنوان Google PageRank Checker
- استفاده از ابزار Backlink Hunter به منظور بررسي تعداد بک لينک ها و بهبود بخشيدن به آن ها
- استفاده از ابزار Link Popularity Checker جهت پيدا کردن فرصت براي اضافه کردن بک لينک براي کلمه کليدي خاص و ويژه
- استفاده از سيستم Backlink Analysis براي کشف لينک هاي مشکل دار (Broken Links)
- استفاده از ابزار Link Structure براي پيدا کردن تمام وب سايت هايي که به سايت شما لينک داده اند.

فاکتورهايي براي رتبه بندي در کنار PageRank
شما در کنار فعاليت هاي مربوط به PageRank مي بايست توجه خود را نسبت به رتبه بندي اصلي سايت هم جلب کنيد. براي افزايش و بهبود رتبه در رنکينگ هاي موتورهاي جستجوي مختلف، دقت به نکات زير مهم مي باشد:
- اشتراک گذاري ها و لايک هاي فيسبوک
- تويئت هاي توئيتر
- اشتراک گذاري ها و لايک هاي گوگل پلاس
- مناسب بودن آدرس دامنه
- تعداد کلمات در صفحه
- ترافيک و بازديدهاي وب سايت
- سرعت بارگذاري صفحه
سي ار کو