ترافیک بیشتری بدست آورید

برای بهینه کردن سایت خود برای موتورهای جستجوگر زمان لازم برای تفکر استراتژی لینکهای وارده به سایتتان به تفکر از دست ندهید و با برنامه ریزی استراتژی مناسب را برگزینیند! یک لینک وارد شده به سایت شما (inbound link) لینکی است که از یک سایت دیگر به سایت شما وارد شده است که یک استراتژی مهم و پایدار در بهینه سازی سایت و موتورهای جستجوگربه شمار می آید به طوری که سایتهایی که رتبه بهتری درنتایج موتورهای جستجوگر دارند، لینک های با کیفیت بیشتری به آنها وارد و ایجاد شده است.


چرا لینک به سایت (inbound link) برای سایت شما مهم است؟ آنها می توانند...

مشتریان بالقوه را برای شما از طریق کلیک بر روی لینک به دست آورند.

آمار بازدیدکنندگان سایت شما را بالا ببرند

رتبه شما را در نتایج جستجو بالا ببرند

اگرچه برای گرفتن لینک می توان از بسته های نرم افزاری دریافت لینک استفاده کرد، اما به طور کلی نمی توان به آنها تکیه کرد. تنها و بهترین روش برای گرفتن لینک به سایت (جدای از نوشتن محتوای مناسب جهت ترغیب دیگر وبمسترها برای لینک کردن سایت شما) ایجاد لینک به صورت دستی (Manually) است که به نظر کار سختی می باشد. اما در اینجا شما را با 10 روش مناسب جهت لینک گرفتن آشنا می کنیم.

1- لینک گرفتن از دایرکتوری ها (Directory Links)
دایرکتوری ها سایتهایی هستند که به صورت طبقه بندی شده دیگر سایتها را فهرست می کنند هم چون Dmoz, Yahoo Directory, …
دی موز (Dmoz.org) که به وسیله انسان مدیریت می شود به صورت رایگان سایتهای درخواست دهنده را لینک می کند، اما برای لینک شدن بایستی مدت زمانی را منتظر بمانید. در مقابل اما یاهو دایرکتوری سالیانه مبلغ 299 دلار را دریافت میکند.

2- انتشار خبر (Press Release)
در صورتی که قصد انتشار خبر را داشتید، حتما آن خبر را بر اساس کلمات یا عبارات کلیدی مورد نظر بهینه سازی نمایید تا زمانی که با آن کلمات جستجو شدید براحتی از طریق لینک موجود در خبر کاربران به سایت شما رهنمون شوند. در صورتی که تصمیم به انتشار خبر گرفتید می توانید از prWeb.com کمک بگیرید (که لینک های بسیاری برای سایت شما در خبرهای پربیننده و ترافیک ایجاد می کند)

3- دایرکتوری مقالات (Article Directory)
مقالات خود را در سایتهای دایرکتوری مقالات پر ترافیک هم چون EzineArticles.com (یکی از بزرگترین سایتهای گرفتن لینک از سایتهای پربازدید) اضافه و منتشر نمایید.

4- بوکمارکهای اجتماعی (Social Boomarking)
بوکمارکهای اجتماعی هم چون بوکمارک های جستجورگرهای وب (web browsers) سایتهای مختلف را در صفحات مجزا ذخبره می کنند و این امکان را به کاربران و وبمسترها می دهند تا صفحات سایتشان را از طریق ایجاد یک لینک سازماندهی و مدیریت کنند و آن را بین دیگر کاربران به اشتراک گذارند.
در صورتی که (محتوای) سایتتان را در یکی از آنها لینک کردید (dig.com, Reddit.com, Del.icio.us.com) شما توانسته اید یک لینک بگیرید. هر چه بیشتر محتوا ایجاد کنید، خوانندگان بیشتر سایت شما را لینک می کنند و لینک بیشتری به همراه بازدیدکنده بیشتری به سمت سایت شما روان خواهد شد.

5- کامنت گذاری در وبلاگ ها (Blog Comment)
برای پیدا کردن پست های وبلاگ هایی که کامنت بر روی آنها قرار گرفته می توانید از موتور جستجوی Google Blog Search استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که این کامنت ها را خوانندگان می خوانند نه دیگر وبمسترها و یا بلاگرها. سایت خود را برند (Brand) کنید (همیشه با یک نام مشخص کامنت بگذارید)

6- رسانه های گروهی اجتماعی (Social Media)
امروزه، گوگل بروز رسانی های شما در توییتر و حتی پروفایل شما در شبکه های اجتماعی را فهرست می کند. از این به اصطلاح هاب سایتها (Hubsites) هم چون Scribd و HubPage در بازه های زمانی مختلف با انتخاب های گوناگونی (Options) که پیش روی شماست لینک های متعددی بگیرید.

7- Blog/podcast Syndication
خوراک آر اس اس (RSS Feed) در وبلاگ و وب سایت خود قرار دهید تا از این طریق به وسیله ریدرها لینک شوید.

8- ویدئو لینک
در حال حاضر بزرگترین سایت اشتراک فیلم و ویدئو، یوتیوب (YouTube) می باشد که بالاترین آمار بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است و روز به روز به تعداد ویدئو های آن اضافه می شود. سایتهایی هم چون یوتیوب این امکان را به شما می دهند تا لینک سایت خود را در توضیحات ویدئو و پروفایل خویش قرار دهید.

9- لینکهای .EDU و .GOV
موتورهای جستجوگر احترام و اعتبار خاصی برای وب سایتهای دولتی و آموزشی (با پیشوندهای .edu و .gov) قائلند. اگرچه کار سختی است اما لینک گرفتن از این سایتها وزن بسیار بالایی دارند و از نوع لینک های با کیفیت هستند.

10- لینک های داخلی (Internal Links)
به خاطر داشته باشید اگر شما بیش از یک وب سایت و یا وبلاگ دارید، مطمئن باشید که زنجیره لینک مناسبی بین آنها ایجاد کرده اید. شما می توانید از یک مقاله سایتتان به مقاله ای مرتبط در دیگر سایت و یا وبلاگتان لینک داشته باشید و یا از یک دسته بندی به آرشیوی از اطلاعات.

کمی بیشتر بکوشید و سعی کنید از روشهای فوق بهره برده و رتبه و ترافیک بهتری به دست آورید.

نویسنده: حسین روکی
منبع: www.irseo.com