موثرترین استراتژی بازاریابی از طریق اینترنت

این مقاله برای افرادی است که در زمینه کسب و کار از محیط اینترنت فعالیت می نمایند و قصد دارد عملکرد خود را در این بستر بهبود ببخشند. پس از 13 سال سابقه طراحی وب سایت و انجام امور سئو، بهینه سازی سایت و بازاریابی و تجربه پروژه های موفق و نا موفق اینترنتی دارکوب بهترین روش ها را برای شما برای رسیدن به بهترین نتیجه در زمینه بازاریابی اینترنتی اعلام می نماید.

موتورهای جستجو پیوسته در حال تغییر و به روز رسانی خود به جهت ارائه بهترین نتایج به کاربران هستند پس چکونه می توان روشی برتر را در نظر گرفت که در همه زمان ها کارامد باشد.

بلند مدت فکر کنید و روش های کوتاه مدت را در نظر نگیرید

هر سال گوگل در حدود 500 بار الگوریتم خود را به روز رسانی می نماید. سئو کاران و متخصصان بازاریابی اینترنتی پیوسته در جریان به روز رسانی های جدید هستند و نتایج آن را بررسی می نمایند. شما نیز می توانید یکی از آنها باشید.

"البته شما می توانید باهوش تر از آن باشید"

روش های بهینه سازی و بازاریابی بسیاری در محیط اینترنت وجود دارند که شما می بایست از آنها چشم پوشی نمایید. بهتر است روش های درست و مطمن سئو را بیابید و بر آن روش ها تمرکز نمایید. معمولا انجام این روش ها بسیار وقت گیر بوده و در طولانی مدت نتیجه آن را خواهید دید و بهتر است از روش هایی که ریسک بالاتری دارند ولی سرعت بالا آمدن سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش می دهند استفاده ننمایید زیرا ممکن است در به روز رسانی جدید گوگل دچار مجارات های گوگل شوید.

موتورهای جستجویی نظیر گوگل به این منظور طراحی شده اند که پاسخگوی سوالات کاربران باشند. واقعیت آن است که امروزه ما به منابع اطلاعتی بیشتری نسبت به قبل دسترسی داریم. موبایل ها و تبلت ها هم اکنون این امکان را به ما می دهند که در هر جا و مکان از دیکشنری و سایر منایع اطلاعاتی استفاده نماییم. یک موتور جستجوی خوب به کاربران کمک می نمایند تا پاسخ سوالات خود را بیابد. هدف گوگل نیز همین می باشد و در لینک http://moz.com/google-algorithm-change می توانید تاریخچه به روز رسانی های گوگل را مطالعه نمایید.

در بخش زیر به روز رسانی های چهار سال اخیر گوگل را بررسی می نماییم

2010: نتایج جستجوی سریعتر و پیش گویانه تر از قبل.

ابزار مکان گوگل راه اندازی شد
ابزار Google Caffeine برای ارزش دهی به مطالب جدیدتر
ابزارهای پیش نمایش گوگل
Google و Bing اعلام نمودند از سیگنال های شبکه های اجتماعی برای رنک دهی استفاده می نمایند
2011: مجازات نمودن روش های نادرست سئو, و ارزش دهی به سایت هایی با کیفیت مطالب بالاتر

مجازات نمودن سایت هایی که از روش های مشکوک سئو سایت را بالا می آوردند
شروع اولین به روز رسای های پاندای گوگل
گوگل دکمه +1 را طراحی نمود
یاهو، بینگ و گوگل از schema.org پشتیبانی نمودند
گوگل Google+ را راه اندازی نمود
به روز رسانی مطالب جدید(مطالب جدید رنک بهتری نسبت به مطالب قدیمی تر می گرفتند)
9 به روز رسانی پاندا
2012: کم ارزش نمودن مطالب و لینک های بی کیفیت, بهینه سازی جستجوی محلی

به روز رسانی های بیشتر پاندا برای رنک بهتر مطالب با کیفیت
بهبود جستجوهای محلی و ارائه مطالب مرتبط تر به مکان جستجو
اولین به روز رسانی های پنگوئن, مجازان روش های اسپم سئو(استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی, لینک های بد, انجام بهینه سازی های بیش از حد.)
معرفی ابزار Knowledge Graph (که تاثیر بسیاری در آینده سئو خواهد داشت )
14 به روز رسانی پاندا
4 به روز رسانی پنگوئن
2013: بهینه سازی شخصیت ها, رنک بهتر برای مطالب عمیق تر و در نظر گرفتن رنک مولفان

به روز رسانی برای مقابله با اسپم
توسعه Knowledge Graph
مقالات عمیق و کامل روش جدید جستجوی گوگل
مرغ مگس خوار گوگل, بزرگترین به روز رسانی گوگل (بهینه سازی جستجو و مفهومی تر شدن جستجو ها و استفاده از داده های گراف دانش)
بهینه سازی سیستم مولفان (در نظر گرفتن رنک مثبت و منفی برای مولفان)
3 به روز رسانی پاندای گوگل و اعلام غیر رسمی Matt Cutts مدیر ارشد تیم به روز رسانی های گوگل; The Panda Dance
2 به روز رسانی پنگوئن
موردی که در بین همه این به روز رسانی ها یکسان بوده آن است که گوگل تلاش می نمایند مطالب مرتبط، معتبر و با کیفیت تری به جستجو گران ارائه نماید.