طراحی سایت فلت

طراحي فلت به اين شکل است که عناصر طرح به صورت تک رنگ و با استفاده از رنگ هاي ساده بر روي پس زمينه سايت مي نشينند . اين کار براي از بين بردن گمراهي کاربر در تماشاي صفحه و جلب تمرکز او بر محتواي اصلي بسيار تأثير گذار است . همچنين اينکار زيبايي و حسي که سايت به کاربر منتقل مي کند را تکميل مي کند .
طراحي کارتي ، سازمان دهي محتوا به صورت کارت شکل که موجب بهبود نظم محتواي وب سايت مي شود
طراحي کارتي با استفاده از گريد پياده سازي مي شود ، اما فهم کاربرد آن و استفاده موثر از اين سبک طراحي مهم است .
طراحي کارتي در طراحي آداپتيو : قالب بدون زوائد اين گونه وب سايت ها به خوبي در ابعاد کوچکتر نمايشگرها پياده سازي مي شود همانگونه که در نمايشگرهاي بزرگتر توسعه مي يابند .
قطعه بندي محتوا : قطعه قطعه کردن محتواي سايت به طور جداگانه در هر کارت باعث مي شود که کاربر به راحتي محتواي مد نظرش را جست و جو کند . همچنين با اين کار کاربر مي تواند اطلاعات مختلف در کارت ها را با هم مقايسه کند و با کاربري واسط کاربري به سرعت آشنا شود .
بهترين شيوه پياده سازي طراحي کارتي :
هر کارت براي يک محتواي منحصر به فرد استفاده شود
برنامه ريزي صحيح براي بهترين نوع چيدمان و لي اوت کارت ها در کنار يکديگر
قابليت کليک کردن بر تمام نقاط کارت براي باز کردن محتواي آن
فاصله بين کارت ها باعث جداسازي بهتر آن ها مي شود ، اما فاصله بيش از حد باعث از بين رفتن زيبايي لي اوت مي شود .
مراحل پياده سازي تکنيک هاي طراحي سايت فلت ، طراحي کارتي ، مينيماليسم ، و تصاوير HD در طراحي سايت
فراهم کردن ابزار مورد نياز : با جمع آوري تصاوير با کيفيت مورد نياز سايتتان شروع کنيد . حتما سعي کنيد که تصاوير که گردآوري کرده ايد از نظر رنگ بندي ، پس زمينه ، و ابعاد و کيفيت با هم هماهنگي دارند .
2. پياده سازي را اولويت بندي کنيد : وقتي مي خواهيم طراحي سايت واکنش گرا براي موبايل ها انجام دهيم ، بايد مراحل لي اوت محتوا را اولويت بندي کنيم . کاربران انتظار ديدن چه تصاويري در صفحه اول سايت دارند ؟ چه گونه لي اوتي مناسب سايت و باعث جذب بازديد کننده براي ماندن در سايت مي شود ؟ پاسخ به اين سوالات به ما کمک مي کند تا بهتر بتوانيم مراحل پياده سازي صفحات سايت را اولويت بندي کنيم .
3. تست کاربري و عملکرد صحيح سايت : پس از طراحي ، چيدمان و پياده سازي ، حالا بايد تمام عناصر را تست کنيم . در مرحله تست بايد از صحت عملکرد تمام لينک ها ، دکمه ها ، استايل ها ، و ساير موارد صفحات سايت اطمينان حاصل کنيم و هر گونه باگي را برطرف کنيم .
4. اضافه کردن جلوه هاي انيميشني به عناصر : تنها با استفاده از تعدادي افکت هاي CSS و همينطور کمي انيميشن هاي JavaScript به طور مناسب و در حد تعادل (نه بيش از حد) ، مي توانيم زيبايي طرح سايت خود را تکميل کنيم و يک تجربه کاربري خوب براي کاربران سايت ارائه کنيم .
نتيجه گيري
برخي مدهاي طراحي تنها چون طراحان از از آن ها خوششان مي آيد محبوب مي شوند ؛ اما برخي ديگر محبوب مي شوند چون ثابت شده اند ، کاربردي هستند ، و به راحتي پياده سازي مي شوند . به خودي خود ، طراحي فلت ، طراحي کارتي ، مينيماليسم ، و تصاوير HD روش ها و تکنيک هاي فوق العاده اي هستند . اما وقتي اين تکنيک ها را به صورت حرفه اي و براي هدف مشخص و با محوريت تجربه کاربري (UX) در کنار يکديگر مورد استفاده قرار مي دهيم ، مي توانيم وب سايتي طراحي کنيم که کاربران عاشق آن بشوند !
وب نوش