اشتباهات رایج در طراحی وب سایت

- عدم درج قیمت محصولات: برای بسیاری از مشتریان یافتن سریع قیمت یک کالا مهم است.
- موتور جست و جوی انعطاف ناپذیر: بسیاری از موتورهای جست و جو، کاربر را ملزم به ورود پارامترهای زیادی می‏کنند.
- پیمایش عرضی صفحات: کاربران علاقه‏ای به پیمایش افقی صفحات ندارند.
- اندازه ثابت فونت‏ها و متون: به خصوص افراد بالای 40 سال با حروف نازک یا کوچک، مشکل دارند و باید ترتیبی اتخاذ شود تا از طریق مرورگر، امکان تغییر سایز فراهم شود.
- متون طولانی: معمولاً سایت‏های حاوی متون حجیم، خسته کننده هستند.
- پنجره‏های بازشونده خودکار: کاربران ترجیح می‏دهند که خودشان مقصد را تعیین کنند.
- جمع آوری پست الکترونیک بدون هیچ روند امنیتی: کاربر باید برای وارد نمودن آدرس ایمیل خود، کاملاً مطمئن و متقاعد شود.
- آدرس‏های طولانی یا پیچیده صفحات: انتخاب یا هرگونه کار روی آدرس‏هایی که بیش از 75 کاراکتر دارند، مشکل است.
- رابط گرافیکی (GUI) غیر استاندارد: برداشت کاربر از عناصر و اشیای موجود در برنامه‏ها تثبیت شده است.
- نبود بیوگرافی در سایت‏ها: وجود بیوگرافی باعث ایجاد جو اطمینان در خوانندگان می‏شود.
- ضعف آرشیو: در اغلب مواقع اطلاعات قدیمی هم مورد استفاده کاربران قرار می‏گیرد.
- لینک‏های متعدد برای رسیدن به صفحات خاص: کاربران مایل به استفاده مکرر از لینک‏ها برای رسیدن به هدف نیستند.
- استفاده بیش از حد از امکانات پیشرفته: استفاده از امکاناتی مانند CHAT، ایجاد انجمن‏های گفت‏وگو، ایمیل رایگان، نقش سه بعدی سایت و غیره، بار مالی زیادی را بر مدیران سایت تحمیل می‏کنند.
- بارگذاری کند صفحات: وجود گرافیک‏های سنگین، آزار دهنده خواهد بود.
- رسالت و هدف نامشخص سایت‏: باید نوع سایت از جنبه‏های تجاری یا اطلاع رسانی مشخص باشد.
- طراحی اختصاصی برای افراد خاص: سایت باید کاملاً برای تمام کاربران اینترنت (نه فقط متخصصین) قابل استفاده و بازدید باشد.
- لینک به سایت‏های دیگر: به دلیل فلسفه و ساختار متفاوت طراحی وب سایت در سایت‏های مختلف، نباید تعداد لینک‏های خارج از سایت زیاد باشند.
- فراموش کردن هزینه پشتیبانی سایت: بودجه پشتیبانی و نگهداری، باید حداقل به اندازه 50% هزینه راه اندازی سایت در نظر گرفته شود.
- تلقی از سایت به عنوان یک رسانه دست دوم: سایت با تلویزیون، روزنامه یا بروشور فرق اساسی دارد. بنابراین نباید از آن‏ها کپی برداری کرد. از طرفی، ارتباط ما را به عنوان یک رسانه، به صورت تمام وقت و با افراد متعددی برقرار می‏کند و نباید آن را دست کم گرفت.
- لینک‏های تکراری از لحاظ محتوا: مثلاً لینک یک تبلیغ بعد از ورود به آن، نباید حاوی همان لینک تبلیغ در صفحه باز شده باشد.

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ