استراتژی در طراحی سایت

طراحي وب سايت تنها هنر و خلاقيت نيست ، بلکه نيازمند مجموعه اي از انواع مهارت ها است ؛ از نوشتن اسکريپت ساختار سايت تا چيدمان صفحات و تايپوگرافي وب . تمام اين مهارت ها در کنار يکديگر منجر به ايجاد يک واسط کاربري (interface) مي شوند که نه تنها داراي ظاهري زيبا و آراسته و کاربرپسند است ، بلکه بنا به کاربرد و هدف خاصي ايجاد شده است تا کاربر به راحتي بتواند با اپلکيشين ارتباط برقرار کند و عمليات مد نظرش را انجام دهد .
اما براي ترکيب و استفاده از تمام اين مجموعه مهارت هاي طراحي وب سايت حرفه اي، بايد يک برنامه دقيق و جزيي و هدفي مشخص داشت تا تمام ابعاد پروژه را با موفقيت انجام دهيم . اين طرز تفکر استراتژيک در پياده سازي يک پروژه وب به طراحان کمک مي کند تا با موفقيت و رسيدن به هدف پروژه ، کار خود را تکميل و ارائه کنند .

طراحي(سايت) استراتژيک چيست ؟
طراحي استراتژيک ادغامي از هدف سازمان يافته پروژه و همه ابعاد پروسه طراحي و پياده سازي آن است . شما فقط يک واسط کاربري که شکل خوب و قابل دسترسي و استفاده است طراحي نمي کنيد ؛ در واقع واسط کاربري طراحي مي کنيد که به شما کمک کند تا به کسب و کار و تجارت الکترونيک خود رونق ببخشيد و به هدف پروژه برسيد .
استراتژي در طراحي سايت

بسياري سايت هاي متنوع موجود است که ظاهري واقعا جالب توجه و زيبا دارند و از تمام روندهاي طراحي سايت سال هاي اخير بهره مند هستند ، اما در عين حال کارآمد نيستند و شرکت يا سازماني که صاحب سايت است را به هدفش نمي رساند . در نظر داشتن روندهاي طراحي سايت در پياده سازي پروژه مهم است ، اما پياده سازي آن تکنيک ها و الگوهاي نوين طراحي واسط کاربري (UI) نيازمند هوشمندي و متمرکز بودن در پروسه کار است . براي مثال ، يک بلاگ را نمي توان به کاربري بازاريابي يا تجاري رساند ، بلکه بايد بر روي کيفيت و خوانا و به روز و مخاطب پسند بودن مطالب آن تمرکز کرد تا تمرکز بر واسط کاربري آن . به طور مشابه ، يک وب سايت تبليغاتي براي يک بازي کامپيوتري بايد داراي گرافيک و تايپوگرافي وب عالي باشد تا مخاطب حس بازي (هيجان يا وحشت يا ...) را احساس کند که در اين صورت زيبايي طراحي UI بسيار حائز اهميت مي شود .
وقتي طراح به سادگي تنها با استفاده از روش هاي رايج ، وب سايت را پياده سازي مي کند ، بدون اينکه هوش و خلاقيت خود را به کار گيرد تا با توجه به هدف و کاربري سايت آن را طراحي کند ، نتيجه محصول اين مي شود که کسب و کار و کارايي مد نظر براي ايجاد آن وب سايت با شکست مواجه مي شود و پروژه به هدف نمي رسد .
طراحي وب سايت تماما متشکل از ساخت و ايجاد يک واسط کاربري است که داراي کارآيي لازم ، قابليت استفاده بالا ، راحتي در دسترسي و همچنين انتقال حس و حال مرتبط با موضوع وب سايت به کاربران و مخاطبان و بازديد کنندگان است . طراحي سايت موثر نيازمند همه اين عناصر است تا وب سايت به اهداف مد نظر و سازمان يافته و برنامه ريزي شده اش برسد . طراحي استراتژيک در واقع به طور خلاصه يعني دانستن اهداف وب سايت ، مشخص کردن کاربري و مخاطبان آن ، و در نهايت استفاده از برنامه ريزي و استراتژي مناسب براي رسيدن به مقصد است .
وب نوش